- ons 02 nov 2016, 10:14
#1121750
I familjen finns en XC60 D3 AWD R design 2012 med Polestar som nu kommer bytas mot en v90 CC med D4.
Beslutet tog tid, många parametrar och inputs fanns och från början var XC60 Classic (RDesign och bursting blue) fruns val då hon gillar den högre överblick den ger.
En provkörning med V90 gjorde att jag fick henne på mitt spår, men höjden och överblick, fanns trots allt med på hennes önskelista.
Under vår beslutsvånda så lanserades CrossCountry, och eftersom vi haft en Xc70 tidigare så kunde denna modell få "approved by Gov" och beställning gjordes.
Men det gick kanske lite på autopilot, jag kikade inte på alternativet med T5, en del pga att det inte funnits några att provköra i mitt närområde.
Vi hade en gång en V70 3.2 Aut AWD (2008 modell), alldeles utmärkt bil, fint chassi och bekväm, kanske inte allra bästa harmoni mellan motor och växellåda vid lite mera aktiv körning men helt ok vid mera gubbkörning, och jag var kunde varit jättenöjd om det inte vore för en förbrukning på 1,4 i snitt, 50% stadskörning gjorde sig kännbart. Kan ha varit detta arv som gjorde att jag inte ens övervägde bensin igen.
Nu undrar jag över om det finns några vänliga forummedlemmar med nya V90 T5 skulle vilja dela med sig om hur nya motorn och växellåda fungerar och hur förbrukning ser ut.
(Mitt första inlägg, så ha överseende...)
Beslutet tog tid, många parametrar och inputs fanns och från början var XC60 Classic (RDesign och bursting blue) fruns val då hon gillar den högre överblick den ger.
En provkörning med V90 gjorde att jag fick henne på mitt spår, men höjden och överblick, fanns trots allt med på hennes önskelista.
Under vår beslutsvånda så lanserades CrossCountry, och eftersom vi haft en Xc70 tidigare så kunde denna modell få "approved by Gov" och beställning gjordes.
Men det gick kanske lite på autopilot, jag kikade inte på alternativet med T5, en del pga att det inte funnits några att provköra i mitt närområde.
Vi hade en gång en V70 3.2 Aut AWD (2008 modell), alldeles utmärkt bil, fint chassi och bekväm, kanske inte allra bästa harmoni mellan motor och växellåda vid lite mera aktiv körning men helt ok vid mera gubbkörning, och jag var kunde varit jättenöjd om det inte vore för en förbrukning på 1,4 i snitt, 50% stadskörning gjorde sig kännbart. Kan ha varit detta arv som gjorde att jag inte ens övervägde bensin igen.
Nu undrar jag över om det finns några vänliga forummedlemmar med nya V90 T5 skulle vilja dela med sig om hur nya motorn och växellåda fungerar och hur förbrukning ser ut.
(Mitt första inlägg, så ha överseende...)