Moderator: Moderatorer

Fick avboka bilservicen idag pga snön, sommardäcken är fortfarande på och vinterdäck monteras först på torsdag...
Dom senaste veckorna har det blivit tur och retur Umeå > Abisko, Umeå > Stockholm och Umeå > Östersund. Tänkte att jag skulle försöka få bilen på bild 1 att likna bilen på bild 2. Men så kom bild 3...

Bild
Vart ute ett par timmar och njutit av det härliga vintervädret. Får passa på de få dagar det ges tillfälle här på västkusten. Med lite kläder och overall på sig var det riktigt behagligt.

Bättrat på ljuset bakåt en aning. Snott ström genom att löda på kablar på lamphållaren till backljusets glödlampa. Satte en brytare vid säkringarna också så att det går att stänga av vid behov. Lampan är fäst med skruv och en riktigt fet bricka i ett nu väl rostskyddat hål borrat i reservhjulsbaljan. Tyckte det blev ganska prydligt faktiskt.

Bild
Bild
SBergdahl skrev: Bättrat på ljuset bakåt en aning. Snott ström genom att löda på kablar på lamphållaren till backljusets glödlampa. Satte en brytare vid säkringarna också så att det går att stänga av vid behov. Lampan är fäst med skruv och en riktigt fet bricka i ett nu väl rostskyddat hål borrat i reservhjulsbaljan. Tyckte det blev ganska prydligt faktiskt.
Aldrig fel med extra backljus, dock tycker jag du skulle satt två där, en ser så "malplacerad" ut...
ser ut som du typ kört av den andra :D
Håller med garinge, sätt en på andra sidan också, iaf för symmetrins skull! :D
Hade två på förra bilen men det blev faktiskt onödigt starkt :P
I och med automaten också så blinkar den till varje gång jag ska från P till D.

Men kablaget finns ju där nu så det är bara att fästa dit den andra och klämma fast kablarna om jag skulle ångra mig. Den sitter så tätt inpå undertill att den inte är så iögonfallande om man står bredvid bilen.
Blev lite showoff på biltemas parkering, bland andra gasglada människor och fortsätter det så här så blir det nog nya vinterdäck igen nästa säsong....
Synd att man inte har kvar 323an, jag vågar ju inte gå all in med min nuvarande bil :|
  • 1
  • 656
  • 657
  • 658
  • 659
  • 660
  • 1912

Hej jag har problem med att min srs lampa lyser oc[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Jag har en P8 -23 och upplever inga av dessa probl[…]

Vparts hade så nu har jag köpt av dom. […]

Låscylinder