- Idag, 15:44
Hej jag har problem med att min srs lampa lyser och jag har lite felkoder och meddelandet SRS service snarast eller liknande. Jag använder mig av Delphi för att läsa av feloker och där så har jag felkoderna 0044 Sidokrockkudde höger fram, för hög resistans, 0107 Sidokrockkudde höger fram kretsfel, 00F1 Bälteslås vänster fram för låg signal/signal saknas, 0042 Sidokrockkudde höger fram för hög kapitans, 0042 Bälteslås höger fram för låg signal/signal saknas, 007C Bältesförsträckare mitten back för hög resistans och sist 0084 Bältesförsträckare höger bak för hög resistans. Känns som jag vunnit på lotto med alla dessa felkoder och jag vet exakt ingenting när det kommer till airbag. Vad jag vet så är bilen inte krockad tidigare men jag blåst grovt när jag köpte den här bilen så vem vet. Ska bifoga lite bilder också från under förarstolen och passagerarstolen och så undrar jag då om någon kan ge tips på var jag ska börja kontrollera, var alla kablar och moduler för airbag sitter och även vilken färg de här kablarna har. Bild 1-3 är förarstolen och 4-7 är passagerarstolen. Det ni ser som är skarvat går till bälteslåsen men jag fattar inte varför det är olika färger på kablarna som är skarvade på de olika stolarna. Den grå kontakten förstår jag inte vart den ska gå någonstans för de grå honorna har ju inga kablar i sig och det finns ingen grå på passagerarstolen. Den gröna kopplade jag i honan med samma färger som hanen. Finns det någon manual/schema någonstans man kan använda sig av för att se var SRS systemets alla kablar går? Säg till om jag glömt någon info all hjälp är välkommen. Tack på förhand!