Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Rattfrossa skrev:
JE Jr skrev:Rattfrossa: Kul :D
Enda ändringen jag skulle gjort är att byta till träet som inte kostar extra. Tycker det träet där man känner strukturen förhöjer upplevelsen mycket jämfört med aluminiumen, men det rä väl en individuell preferens som så mycket annat :)
Det där med Mesh eller Valnöt har jag nojjat med fram och tillbaka jag vet inte hur många gånger. Å ena sidan ger trästrukturen karaktär och fin kontrast till den ljusa skinninredningen. Å andra sidan är jag rädd för att tröttna på valnöt som känns fräscht och nytt idag men som kanske känns uttjatat om ett år eller två. Mesh är mera tidlöst och har också en skön, "äkta" struktur när man tar på det. När alla andra har plast som ska se ut som metall har man the real thing liksom ... Men jag kommer säkert att nojja ett tag till. Hur tänkte ni andra som valde valnöt respektive Mesh?
Valnöt, känns så mycket mer levande än mesh och efter en tids noja bytte jag till valnöt. Tycker även den bryter av i den mörka inredningen jag valt. Tröttna, nja inte pga av val kring dekorpanelen
Jag har beställt svart inredning, tak likaså.
Velade om panelen men gick på metal. Tror det kommer bli snyggt.
Har V70 idag, även det med metall-imitationen, men den nya är mycket snyggare och med mer äkta känsla.
Tror starkt på metal även om valnöt är snyggt det med.
Rattfrossa skrev:
Enda ändringen jag skulle gjort är att byta till träet som inte kostar extra. Tycker det träet där man känner strukturen förhöjer upplevelsen mycket jämfört med aluminiumen, men det rä väl en individuell preferens som så mycket annat :)
Det där med Mesh eller Valnöt har jag nojjat med fram och tillbaka jag vet inte hur många gånger. Å ena sidan ger trästrukturen karaktär och fin kontrast till den ljusa skinninredningen. Å andra sidan är jag rädd för att tröttna på valnöt som känns fräscht och nytt idag men som kanske känns uttjatat om ett år eller två. Mesh är mera tidlöst och har också en skön, "äkta" struktur när man tar på det. När alla andra har plast som ska se ut som metall har man the real thing liksom ... Men jag kommer säkert att nojja ett tag till. Hur tänkte ni andra som valde valnöt respektive Mesh?
Jeg hadde bestilt valnøtt, men dette kunne ikke leveres. Endte derfor opp med metal mesh som jeg faktisk er veldig fornøyd med. Fikk bilen for 2 uker siden. ÅF kunne bytte alle panelene til valnøtt, men det kommer jeg ikke til å gjøre. Har nappa ventilert charcoal interiør.

På blondt interiør synes jeg imidlertid at det passer det best med valnøtt.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag tycker att valnöten är ursnygg tillsammans med Amber. Dessutom vill jag inte ha olika struktur på metallen för dörrhandtaget, gallret till högtalaren och dekorinlägget.
kmi skrev:https://volvobil.se/foermaansbil/prelim ... nformation

Ger en bra bild kring leveranstid
Bra sajt, men vart har S90 tagit vägen?
Köpte 20" av en kille, som har 21" också vet jag...:). Allt helt nytt.
https://www.blocket.se/jonkoping/21__Vo ... ?ca=21&w=3
Någon som vet om volvo kommit med funktionen som tyskarna har. Att parkeringljuset börjar lysa när man låser upp bilen samt att det lyser en stund efter man låst.?

Hoppas det för jag tycker det är fränt ☺
liketlever skrev:Någon som vet om volvo kommit med funktionen som tyskarna har. Att parkeringljuset börjar lysa när man låser upp bilen samt att det lyser en stund efter man låst.?

Hoppas det för jag tycker det är fränt ☺
Det ska finnas på SPA bilarna.
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 48

Hej Mazzokie! Har du pluggat in ett diagnosverktyg[…]

Stänkskydd

Erfarenheten av volvos egna stänkskydd - de f[…]