Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Allinug
Jo, dubbarna sitter kvar och däcken ser fortfarande fina ut.

Med 200 dubb låter det tungtrampat... Men med eldrift så märks det kanske inte? Eller går det mer batteri? Du får se upp så att inte alla dubbarna far iväg. :D
Användarvisningsbild
av Perra83
Med 4bar rullade det lätt och lite hårt. Med elen avstängd rullar det tungt i alla fall med sommardäcken. Använder inte elcykeln så långa sträckor så batteriet blir inte i närheten tomt. Laddar varje kväll oavsett hur mycket ja kört. Damcykeln med två växlar rullar sjukt lätt.
Nu är jag sjukt sugen på en ny elcykel med en motor på 500W, hydrauliska skivbromsar mm. Ecoride som ja har idag är ingen riktig kavlitetscykel direkt. Den har fungerat okej sedan hösten 2012.
Tunna vajrar till bromsarna gör att känslan är kass och klossarna slits snabbt. Sen är det för klen fjäder så handtagen går inte tillbaka så där smällsnabbt som jag vill. Hade en DBS cykel för många år sedan med power modulator på vajern och tjocka vajrar. Cyklade överallt med den och gjorde över med många uppsättningar däck. Klockren i alla väder. Stod ute i regn och rusk året om. Sen blev den stulen.
Nu räcker det med nollgradigt så fryser växlarna.
Användarvisningsbild
av grillchips
Nu är det spännande ute! Och inte fasen är vinterdäcken på ännu. Först på torsdag har jag tid för skifte. Kan lova att det från och med fredag kommer vara 4 veckor barmark.
av llesrof
Det är stora lokala skillnader i snömängd. Jag var ute hos farsan i sommarstugan som ligger kanske en mil från där jag bor. Där var det bara lite puder på marken. Här har snöplogen fått köra på morgonen.
Användarvisningsbild
av joel80
robinb3rgsten: Man brukar snacka om att det snöar på snedden, men det där är ju överdrivet!
:roll:
av Exyzäta
joel80 skrev:robinb3rgsten: Man brukar snacka om att det snöar på snedden, men det där är ju överdrivet!
:roll:
Man kan ju inte klaga på greppet då bilen hänger vertikalt. :-P
Användarvisningsbild
av robinb3rgsten
Nä o ändå är sommardäcken på den än [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES]
Användarvisningsbild
av Derank
Äntligen! snö i västernorrland, idag fick man leka av sig lite med våfflan.
av volvo244gle
Har inte ens orkat titta ut än. :P
Skönt med ledig dag iallafall. Blir nog till att ta en sväng med slungan sen känns det som...
Bilagor
fr_316_size400.jpg
fr_316_size400.jpg (23.94 KiB) Visad 2716 gånger
  • 1
  • 121
  • 122
  • 123
  • 124
  • 125
  • 190

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]