Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av erikn
Hos oss i Tumba ligger snön kvar på taken och lite på marken. Det betyder att det varit minus hela dagen då det var i morse det snöade.
av llesrof
Jag klarade mig lindrigt undan som bor väster om stan. Jag hade lite slask på gatan utanför och det blev mindre och mindre slask ju närmre Jönköping jag kom. Radion avbröts av trafikinformation om den ena olyckan efter den andra. Söder om stan var det visst kaos i trafiken och norr om stan kanade en buss ned i diket och välte med sina 21 passagerare. Jag stack hem vid lunch och då var det lite småhalt inne i stan, speciellt med sommarhjul. Anledningen till att jag stack vid lunch var att jag bokat tid för skifte till vinterhjul. Bra timing. Verkstaden hade haft ett tjugotal besökare på morgonen som undrat om de kunnat få skiftat på direkten. Jag är en sådan där kund som kan låta dem ha bilen hela eftermiddagen får sådana här enkla jobb. Då är det aldrig några provlem att få tid snabbt.

Nu kan snön kräkas ut och bilda ett flera decimeter tjockt lager.
Användarvisningsbild
av sthlm
Vafan! I år igen!?

Var ledig igår men blev väckt 05:45 av någon som svor och spottade ur sig könsord ute på gatan.
Kikade ut och där rullade han sina vinterdäck till bilen från förrådet.

Lägger upp denna bild varje år vid denna tid.
Bild
Användarvisningsbild
av Allinug
Det finns ingen snö kvar nu, men däremot så har vägbanorna frusit på och det är rätt halt på sina ställen.
Användarvisningsbild
av joel80
I Gävle fick vi tillräckligt för att det ska ligga kvar.. Typ 5cm åtminstone. Snögubbe står både på vår och grannens tomt.
Användarvisningsbild
av Perra83
16cm snö ligger det i näsmaste skidbacken. Men här fem mil söder ut är det bara lite på gräset. -5°C var det nyss. Var i garaget några timmar på kvällen och kom ut och såg att det glittrade om backen. Gillar minusgrader bättre än när det är runt nollan.
Användarvisningsbild
av Allinug
Igår var det saltbilar ute och körde.

Idag snöar det för fullt! Tyvärr har jag inga vantar med mig så det kommer inte att bli kul att få bilen is- och snöfri när jag ska åka hem från jobbet. Och man borde verkligen börja med vinterjacka...
Användarvisningsbild
av Perra83
Allinug skrev:Och man borde verkligen börja med vinterjacka...
Va, redan!? T-shirt och en dragig höstjacka räcker länge. -10°C då börjar jag använda mössa.
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
Vi fick snö igår här på Gotland. Så här tidigt har vi inte fått snö sedan 2010 tror jag. Tur att dubbdäcken åkte på igår :D
  • 1
  • 119
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 190
Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås