Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Igår var jag och hämtade de grejerna jag behövde för att kunna montera center-högtalaren. :)

Gick rätt så snabbt att sätta ihop det. Det enda var ju att bygga om sladden, då den hade fel kontakt.
Tog inga bilder på monteringen, dum som man är... :roll:

Systemet spelar som det ska i alla fall och det kommer ljud ur högtalaren trots att magneten inte sitter fast som den ska. Tryckte dit den och den verkar stanna där, annars får jag väl limma fast den... :wink:

Här är lite bilder på hur det ser ut nu. Blev inte så fult som jag trodde med det ljusa gallret.
Foto0275.jpg
Foto0275.jpg (466.67 KiB) Visad 490 gånger
Foto0276.jpg
Foto0276.jpg (433.32 KiB) Visad 498 gånger
Nu får det vara slut på såna här "nöjes-inköp" för ett tag tror jag. Har viktigare saker att kosta på den, såsom ett nytt värmepaket till exempel. :roll:

Avslutar med en bild på mätar-ställningen. Snart blir det lite nollor igen... :wink:
Foto0278.jpg
Foto0278.jpg (524.62 KiB) Visad 496 gånger
Biltema eller jula borde väl ha någon billig högtalare som passar i centern om det nu är 5,25" problemet är bara att högtalaren måste vara av slim modell för att passa.

Hur funkar det nu då spelar det konstant ur centern eller är det bara på 3ch läget?

Du kanske vill byta galler med mig? :wink: mitt är ju svart.
DayDreamer skrev:Biltema eller jula borde väl ha någon billig högtalare som passar i centern om det nu är 5,25" problemet är bara att högtalaren måste vara av slim modell för att passa.

Hur funkar det nu då spelar det konstant ur centern eller är det bara på 3ch läget?

Du kanske vill byta galler med mig? :wink: mitt är ju svart.
Går säkert att få tag på en billig högtalare om man bara vill... :)

Jag hör ifrån centern i både 3ch och pro-logic. Slår jag på 3ch stannar de andra högtalarna kvar i stereo eller vad man vill kalla det. Först när jag slår på pro-logic så får jag surround-känslan. :D

Tvekar på att du vill ha mitt galler. Skroten som plockat bort det har klantat sig och brutit av en pinne, med följd att gallret spruckit... :roll:
Lucif3r skrev:Se där ja, nästan 10k mil mer än min :lol:

Själv tycker jag dock såklart det beiga gallret ser för jä.. ut på svart bräda... Men jag är typ allergisk mot all ljus inredning :lol:
Jag som brukar säga att min bil knappt är inkörd! :lol: Då är ju din helt ny då... :wink:

Sa inte att det var snyggt! Sa bara att det inte var så fult som jag trodde det skulle va. Vill mycket hellre ha ett svart galler. :wink:
Är inte jätteförtjust i ljus inredning heller, främst för att den är så svår att hålla ren. (Smuts syns lite bättre på ljus inredning.)
Har ljus inredning i en av traktorerna och den är inte särskild ren efter 12 års slitage... :roll:
Har ju glömt att visa senaste inköpet till bilen ju. :)

En original fjärrkontroll till stereon. Funkar klockrent och jag använder nästan den mer än knapparna på stereon...
Foto0281.jpg
Foto0281.jpg (454.34 KiB) Visad 526 gånger
Gillar ju såna här original tillbehör som är rätt svåra att få tag på. :wink:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Fjärrkontroll... har aldrig förstått varför man vill ha en sådan när det nästan går snabbare att vrida på rattarna på radion. Men det är ju iaf kul med ett originaltillbehör :D
Användarvisningsbild
av Lucif3r
DayDreamer skrev:Fjärrkontroll... har aldrig förstått varför man vill ha en sådan när det nästan går snabbare att vrida på rattarna på radion. Men det är ju iaf kul med ett originaltillbehör :D

Enda gången fjärris är bra att ha är när man tävlar i SPL med sisådär 160db+, då vill man gärna inte sitta i bilen och fippla på stereon :P
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Fjärrkontroll... har aldrig förstått varför man vill ha en sådan när det nästan går snabbare att vrida på rattarna på radion. Men det är ju iaf kul med ett originaltillbehör :D

Enda gången fjärris är bra att ha är när man tävlar i SPL med sisådär 160db+, då vill man gärna inte sitta i bilen och fippla på stereon :P
Ja det är ju sant, men nu tror jag ju inte att original systemet klarar att klämma ur så mycket :mrgreen:
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 55
Tysta sommardäck V90

Har fram till nu kört en V90 T6 -2021 med 245[…]

Hi Volvo fan :-) I`m new hear so its my first thr[…]

Valmöjligheter kommer finnas i decennier fram[…]

Populärt att säga 100 mil per tank, men […]