Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KrilleW
intruder1400 skrev:
KrilleW skrev:
intruder1400 skrev:Övermil o missköt kan väl kosta mycke när bilen lämnas tillbaks vid privatleasing !
Har du köpt bilen är väl bara egot som får sig törn :D
Är det inte de Leiwi syftar på

Skador måste ju repareras i vilket fall som helst den dagen du ska sälja bilen, varesig du privatleasar eller äger bilen. Säljer du en skadefri bil du äger så får du betydligt mer för den än om den är skadad, ellerhur?

Som som är dyrt med övermil är ju en individuell åsikt, men jag anser inte att de 7kr per mil jag eventuellt kör för mycket är speciellt dyrt såvida jag inte kör flera tusen mil för mycket. Och den sannolikheten är ju ungefär lika stor som att jag kammar hem 900 miljoner på Euro jackpot...som jag inte ens spelar på.
Absolut !
Men äger du bilen kan du välja o köra vidare vilket inte funkar med leasing !
Dina argument är väldigt klena :)
Det går helt utmärkt om jag vill efter tre år att köp loss bilen för restvärdet. Har jag inte pengarna så går det att finansiera köpet med Volvo finans precis som med vilken begagnad bil som helst.
av lobbysleeper
Att köpa loss bilen för restvärdet, är det normal praxis?
Eller något ni förhandlar er till?
Den säljare jag frågat gav inget klart svar på huruvida och till vilket pris bilen kunde köpas loss för efter avtalets slut.
av KrilleW
Jag har ingen aning om det är allmänt vedertaget att man har den möjligheten.
Rent krasst så är det ju inget konstigt, eftersom du har ju redan betalat det som överstiger restvärdet på dina 36 månader.
Men det är väl klart, säljaren vill väl helst av allt ha tillbaka bilen, eftersom de sätter restvärdet med marginal för att minimera sin egen risk, och kan troligtvis sälja bilen dyrare än så efter 36 månader.

Min säljare har satt ett restvärde på min beställda bil på runt 290,000kr. Kollar man blocket på motsvarande bil, modellår 2014 så ligger de på ca. 320-330k. T.o.m. modellår 2013 utan faceliften ligger fortfarande högre i pris än 290k. Nu är det ju jättesvårt att förutspå vad en XC60 är värd om tre år när det kommer en helt ny modell, men min gissning är att den håller sig rätt bra, med tanke på populariteten som råder över modellen.
av Lövet
Om återförsäljaren står för risken lär ni inte få köpa den för restvärdet. Då skulle hela affären sakna logik. Om bilen är värd mindre står försäljaren för underskottet men om det finns ett överskott skulle kunden få det. Nä ni, den går inte det lovar jag. Men om du som kund står för risken både för över och undervärde lär möjligheten finnas. Det finns i den andra leasingtråden information om de båda varianterna som Volvo kör.
av KrilleW
Jag tror inte du behöver delge mig att det finns information om de både varianterna, eftersom det var jag som informerade dig bara för några dagar sedan att just de två varianterna existerar - något som du från började hävdade var fel.

Tydligen så behöver jag göra det igen. Jag har garanterat restvärde i mitt avtal och jag har i samband med köpet avtalat att OM jag vill köpa loss bilen för restvärdet så får jag göra det efter 36 månader. Som jag skrev i inlägget innan så är det en självklarhet att handlaren hellre vill ha tillbaka bilen då de tjänar mer pengar på det och därför inte kommunicerar ut att möjligheten finns. Det är en förhandlingsfråga precis som allt annat. Logisk finns helt klart, det handlar bara om hur mycket eller lite handlaren tjänar på affären. Det finns ju marginaler på allt dom säljer på mig. De köper in bilen med marginal, vissa tillbehör jag väljer till bilen betalar jag fullt pris på under mina 36 månader, service jag utför på bilen får de betalt för etc.
av oykkh
http://teknikensvarld.se/volvo-lanserar ... lt-338702/

Hej alla privatleasare. Vet nI vad det är för ny typ av leasing för privatpersoner Volvo ska börja med imorgon. Köpa/leasa direkt från Volvocars i deras showroom även online sen. Det som lockar mig är att kunna använda deras bilpool av andra bilar inne i stan tex. Är det ngn som läst mera??

Skickat från min iPad med Tapatalk
av KrilleW
Som jag förstår handlar Care by Volvo inte om leasing, utan att du köper bilen och betalar hela bilägandet i en klumpsumma istället.
Frågan hör alltså varken hemma i denna tråd, eller öht i denna forumsdel :)

Btw så släpper dom tjänsten idag så du kommer nog kunna läsa mer om vad det innebär och vad det kostar om några timmar. I mina ögon ser det dock dyrt ut.
av sprattlas
KrilleW skrev:
intruder1400 skrev:Övermil o missköt kan väl kosta mycke när bilen lämnas tillbaks vid privatleasing !
Har du köpt bilen är väl bara egot som får sig törn :D
Är det inte de Leiwi syftar på

Skador måste ju repareras i vilket fall som helst den dagen du ska sälja bilen, varesig du privatleasar eller äger bilen. Säljer du en skadefri bil du äger så får du betydligt mer för den än om den är skadad, ellerhur?

Som som är dyrt med övermil är ju en individuell åsikt, men jag anser inte att de 7kr per mil jag eventuellt kör för mycket är speciellt dyrt såvida jag inte kör flera tusen mil för mycket. Och den sannolikheten är ju ungefär lika stor som att jag kammar hem 900 miljoner på Euro jackpot...som jag inte ens spelar på.
Jag har också beställt en XC60 på privatleasing och övermil kostar 7:- milen. Inte så mycket.
Däremot ska man komma ihåg att om man kör så mycket så att man behöver byta däck innan man lämnar tillbaka bilen så tillkommer ju den summan också.. Det var därför jag bestämde mig för att inte ta 20 tums fälgar.. :roll:
av oykkh
KrilleW skrev:Som jag förstår handlar Care by Volvo inte om leasing, utan att du köper bilen och betalar hela bilägandet i en klumpsumma istället.
Frågan hör alltså varken hemma i denna tråd, eller öht i denna forumsdel :)

Btw så släpper dom tjänsten idag så du kommer nog kunna läsa mer om vad det innebär och vad det kostar om några timmar. I mina ögon ser det dock dyrt ut.
Ok kanske fel tråd. Ber om ursäkt. Nör jag kollar på volvos hemsida står det leasing och man betalar i månaden. Så en klumpsumma vet jag inte vart du läst. Men du har rätt i att blilligt låter det inte. Jag är ledig idag så jag kanske åker förbi deras showroom och tittar in.

Vad gäller privatleasing är jag inne på min tredje bil. Dock VW. Där kan man byta till ny om man bestäler en ny utan kostnad. Vill man bryta sitt avtal helt och bara lämna tillbaka den så får man betala 40% av sina resterande fakturer..
Nästa bil blir nog privatleasing på volvo

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 22

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem