- lör 29 okt 2016, 14:53
Det går helt utmärkt om jag vill efter tre år att köp loss bilen för restvärdet. Har jag inte pengarna så går det att finansiera köpet med Volvo finans precis som med vilken begagnad bil som helst.
intruder1400 skrev:Dina argument är väldigt klena :)KrilleW skrev:Absolut !intruder1400 skrev:Övermil o missköt kan väl kosta mycke när bilen lämnas tillbaks vid privatleasing !
Har du köpt bilen är väl bara egot som får sig törn :D
Är det inte de Leiwi syftar på
Skador måste ju repareras i vilket fall som helst den dagen du ska sälja bilen, varesig du privatleasar eller äger bilen. Säljer du en skadefri bil du äger så får du betydligt mer för den än om den är skadad, ellerhur?
Som som är dyrt med övermil är ju en individuell åsikt, men jag anser inte att de 7kr per mil jag eventuellt kör för mycket är speciellt dyrt såvida jag inte kör flera tusen mil för mycket. Och den sannolikheten är ju ungefär lika stor som att jag kammar hem 900 miljoner på Euro jackpot...som jag inte ens spelar på.
Men äger du bilen kan du välja o köra vidare vilket inte funkar med leasing !
Det går helt utmärkt om jag vill efter tre år att köp loss bilen för restvärdet. Har jag inte pengarna så går det att finansiera köpet med Volvo finans precis som med vilken begagnad bil som helst.
XC60 D4 AWD Classic Summum, Klimatpaket VOC, Lastpaket, Teknikpaket PRO, Onyx black, Polestar, Läderstol Sport, m-grå innertak, Titania 20", Vinterhjul 18" LEDA, Stylekit silver, stänkskydd f+b, stötfångarskydd bak, Spegelkåpor silver