Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrPontus
jag hade tänkt sätta i en BSR steg 1 chippad box från en 96a i en 95a men den har (självklart...) startspärr.

min huvudsakliga fråga och anledning till trådstarten är: sitter startspärren i själva chipet eller någonannastans i styrboxen?
ifall jag hade kunnat ta ur chippet och sätta i 95ans box? jag gissar att det skulle gå att göra så i alla fall.

vet någon vad sockeln som man löder på heter eller säljs billigt?

hade även en steg 3 box från en T-5R som jag testade att sätta i så länge, fungerar bra men är kanske inte optimalt då bilen just nu är helt original
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ok, först av allt. 95 = motronic 4.3, 96 = motronic 4.4, mao inte kompatibla med varandra öht. R-modellerna hade dock kvar M4.3 96-97 iirc.
Spärren sitter i boxen, dels i chippet och dels utspritt bland andra komponenter. På 96+ R-mod. sitter spärren bara i chippet vad jag vet.

Startspärren ligger f.ö. i andra banker än styrprogramvaran(den man ändrar när man "chippar"), så det är inget man kan programmera bort i samband med "chipning".

edit: just det.. M4.3 har vanlig 28 eller 32-pin DIP sockel, M4.4 har 44-pins PLCC sockel, mao inte ens fysiskt kompatibla :P

Tråkigt att aviseringarna inte är m[…]

"1975-1984 Volvo 242 244 245 DL Center Cap Hu[…]

Halvljus

Jag har en V50 -11 som jag var och besikta. Jag fi[…]

Är det en bärarmsbussning som håll[…]