Lilja skrev:Robert63 skrev:Lilja skrev:
Det är inte samma kvalité på biltema grejor som volvo orginal delar, som jag har skrivit i en annan tråd må det mycket väl vara gjort på samma fabrik men inte med samma material eller samma maskiner. Det finns en anledning till varför volvo orginal grejer är dyrare än biltema, samma anledning som biltemas grejer går sönder bra mycket snabbare. Efter alla dåliga köp på biltema som gått sönder en kort tid efter använding/montering kommer jag inte handla därifrån längre.
Ni får dock göra hur ni vill det bryr inte jag mig om, men frågar man får man svar.
Så här stod det på deras sida:
"Hjullagersatserna innehåller allt det som behövs för en renovering: Erforderliga lager, packboxar, etc. Kvalitetslager och andra detaljer kommer från de stora välkända tillverkarna."
Lagret kostar 299:-
Ganska vanligt att "originaldelar" packas om och säljs utan påslag för vad varumärket betingar. Jag betalade 999:- totalt för mitt byte och är nöjd. Vill man betala 3.600 och känner sig nöjd med det så är det ok för mig. Alla är vi olika. Och mitt lager, det bara rullar och rullar... :D
Tills det inte gör det. För många som kollat på robert ashberg tror jag...
Betalde du 999:- för delen plus arbetskostnad? Isåfall stämmer inte bilias prisuppgift. Bilia är dyrare men så mycket dyrare än de inte.
Jag betalade 999 totalt. 700 för jobbet, 299 för lagret.
Du kan säkert ha rätt i att vissa Biltemaprylar kan ha sämre kvalitet, men man får ta sig en funderare på över vilka bytesintervaller den aktuella delen vanligtvis har.
Min bil hade gått knappt 20.000 när jag bytte lagret, alltså utgår jag från att ett lager håller c.a 20.000 mil. Om nu Biltemalagret skulle visa sig hålla bara hälften så bra så håller det tills bilen rullat 30.000 mil, och då är jag absolut inte ägare av den kärran.
Det är troligt att jag resonerat annorlunda om jag haft en nyare bil, men på en 8 år gammal kärra duger Biltemas lager enligt min filosofi.