- fre 28 okt 2016, 23:13
leiwi skrev:tänk bara på att det kan kosta en del vid återlämnandet , skador efter dörruppslag , skrapade fäljkater mm,mm,mm , det är mycket som inte är normalt slitage :shock:
Det där är ju bara trams.
Det blir inte dyrare med skador bara för att du privatleasar bilen än om du äger den. Det är exakt samma självrisker på försäkringen i bägge fallen. Och skador på bilen måste du ju åtgärda i vilket fall som helst när du säljer bilen. För du tror väl inte att någon vill köpa en tre år gammal bil av dig om den har skrapskador på fronten?
Jag har fått ett häfte där de svart på vitt visar vad som är normalt slitage och inte. Stenskott i frontpartiet och motorhuv är normalt slitage. Ett dörruppslag per karossdel är normalt slitage. Likaså mindre skrap på fälg. Eventuella skador skriver du skadeanmälan på när du lämnar tillbaka bilen, så får du betala självrisk, inget annat. Övermil kostar mig 7kr/mil. Kör jag 1000 mil för mycket kostar det 7000kr. Ingen större risk för svindyra räkningar vid återlämnande tycker jag...
XC60 D4 AWD Classic Summum, Klimatpaket VOC, Lastpaket, Teknikpaket PRO, Onyx black, Polestar, Läderstol Sport, m-grå innertak, Titania 20", Vinterhjul 18" LEDA, Stylekit silver, stänkskydd f+b, stötfångarskydd bak, Spegelkåpor silver