Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hmm jag får ta mig till bilia och höra med dom vad som går att göra. Jag fråga tidigare ägare och han sa att bilen ska ha larm men lampan (röda led) som sitter ovan på instrumentpanel varken lyser eller blinkar! kan de vara en säkring eller är inte larmet bara aktiverat?
conny85 skrev:hmm jag får ta mig till bilia och höra med dom vad som går att göra. Jag fråga tidigare ägare och han sa att bilen ska ha larm men lampan (röda led) som sitter ovan på instrumentpanel varken lyser eller blinkar! kan de vara en säkring eller är inte larmet bara aktiverat?
Om du inte har rätt fjärr så kan du ju inte de/aktivera larmet och då lär dioden vara släckt, så det låter som det är i sin ordning.
Hilmer skrev:Det var ju en del som ändrade sig -99, kanske även detta!?

Låter väl lite långsökt om dom skulle ändrat fjärrisen... För själva mottagaren ovanpå instrumenthuset fungerar ju 97-00.
Om något är ändrat så är det troligen i själva larmet och hur man komminucerar med det(CAN-BUS på 99-00, antagligen), och bör således inte inverka på just komunikationen mellan fjärr och mottagare.
Lucif3r skrev:
Hilmer skrev:Det var ju en del som ändrade sig -99, kanske även detta!?

Låter väl lite långsökt om dom skulle ändrat fjärrisen... För själva mottagaren ovanpå instrumenthuset fungerar ju 97-00.
Om något är ändrat så är det troligen i själva larmet och hur man komminucerar med det(CAN-BUS på 99-00, antagligen), och bör således inte inverka på just komunikationen mellan fjärr och mottagare.
Var bara en tanke då det fanns olika artikelnr.
Okej tack för era svar, då får jag ta mig till bilia och se om det finns någon annan än bilia Haninge som inte tar 2000kr... Gällande min evapulator, hur sjutton ska man kunna göra rent den utan att behöva plocka isär hela bilen. De blir omöjligt att komma åt överallt känns de som. Och i hälsosynpunkt lär det väl inte vara bra att ha en så igensatt evapulator??, för jag antar att luften ska passera där först innan luften kommer ut ur intagen. Kanske därför det är så dåligt drag i luften med eftersom den är packad med skit! Känner mig konstant täppt när jag åker bilen.
conny85 skrev:Okej tack för era svar, då får jag ta mig till bilia och se om det finns någon annan än bilia Haninge som inte tar 2000kr... Gällande min evapulator, hur sjutton ska man kunna göra rent den utan att behöva plocka isär hela bilen. De blir omöjligt att komma åt överallt känns de som. Och i hälsosynpunkt lär det väl inte vara bra att ha en så igensatt evapulator??, för jag antar att luften ska passera där först innan luften kommer ut ur intagen. Kanske därför det är så dåligt drag i luften med eftersom den är packad med skit! Känner mig konstant täppt när jag åker bilen.
Ja luften passerar den först och det är som du säger nog mycket skit i den alltså bakterier och annat ohyggligt :*O/ för att få den helt ren så är nog isärtagning det enda rätta.
USCH vad hemskt! vart ska man ens börja.. jag ska bara ha bilen i knappt 5 månader som vinterbil , är de ens värt allt slit och riva? det är väl ett jäkla meck med tömma AC plocka isär hela instrumentbrädan i stort sätt för att komma åt :/ Hur skulle ni göra? kan man bli jätte sjuk av att inte göra rent? jag har aldrig haft en bil som inte haft kupefilter så för mig är detta sjukt snuskigt! och som nån nnämnde innan, om detta inte var standard, finns de folk som åker runt med så skitiga evapulator utan att ens märka något?
Det finns ingen i Stockholm här på forumet som kan tänkas hjälpa mig med detta med lite betalning?
conny85 skrev:Hur kan denna vara sådär grisig då ..bör man ge sig på jobbet eller bara sälja bilen och köpa en annan? Min kropp verkar inte må så bra att de som blåses ut på en eftersom jag känner mig dyng förkyld.
Det är ju "förkylningstider" så dra inga förhastade slutsatser! ;)

Byt ut den, det tar ju lite tid i anspråk men är inte så bökigt som man skulle kunna tro.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Halvljus

Förmodligen dålig jord/gammal lampa. Ka[…]

Motorhaveri s60 2.4T

PXL_20250818_120746518.jpg Den där mutter d[…]

Eller är bilden inte ens på en ID.4 ut[…]