Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det där har varit lite omtvistat om panoramaglastak skall klassas som kaross eller glas. Om det är ett fast glastak är det kaross, är det öppningsbart har det varit lite olika. Jag vet dock inte hur Volvia resonerar. Som tipsades om i annan tråd så är OKQ8's backupförsäkring bra mot dyra vagnskadesjälvrisker. Och det är ju som tur är ovanligt att glastaket spricker. För mig var Teknikpaketet ett lätt val. Dels vill hg har p-sensorer fram och bak. Navigation är skönare att ha integrerat än att Fippla med mobilen och panoramaraket är bra på många sätt. Dels ger det en skönare ljus och rymdkänsla i bilen. Det är trevligt att öppna de 2-3 soliga dagarna om året vi har i Sverige, men framförallt mindre lack på taket för fåglarna att skita på ;)

Kameran suger som du säger hela vinterhalvåret. VW har en genial lösning på sina backkameror som jag har svårt att förstå varför andra bildproducenter tar efter...

21900kr behöver du inte betala för paketet när du privatleasar. Inte enligt min säljare isf. Han menar att de tre paketen och dragkrok är det som påverkar månadskostnaden minst, då dom gör mest nytta för det beräknade restvärdet. Lull-lull som fälgar, PS osv. får man dock betala fulla värdet på, minus den rabatt säljaren kan ge.
Ok det visste jag inte att dom tre paketen att dom gör mer nytta än skada.Det var intressant för det sa inte min säljare någonting om.
Jag ringde till bra bil och frågade på privatleasing på xc60 då några dar senare så fick jag en offert på en Momentum 5600 mån.
Det var så det började och sedan kom en jäkla massa ångest för egentligen så ville jag en summum då blev priset ca:5900mån
utan lastpaket.Sen såg jag Brandt Bil kampanjen för 4495kr mån och då kontaktade jag säljaren och fick ner priset till 5152 kr inkl lastpaket.
Ja fågel j-varna förstör lacken när dom skiter på bilen så det gäller att ta bort det så fort som fan.
Blir det inte lite lägre takhöjd invändigt om man väljer panoramatak är 189cm lång och min äldsta så är 15 år och är 192cm lång.
Men det är ju klart att man vill ha en massa lull lull.Jag provade att bygga min volvo med allt och kom upp i 850000kr sjukt
det kan man nästa köpa 3st kinetct för :-O)
KrilleW skrev:Det där har varit lite omtvistat om panoramaglastak skall klassas som kaross eller glas. Om det är ett fast glastak är det kaross, är det öppningsbart har det varit lite olika. Jag vet dock inte hur Volvia resonerar. Som tipsades om i annan tråd så är OKQ8's backupförsäkring bra mot dyra vagnskadesjälvrisker. Och det är ju som tur är ovanligt att glastaket spricker. För mig var Teknikpaketet ett lätt val. Dels vill hg har p-sensorer fram och bak. Navigation är skönare att ha integrerat än att Fippla med mobilen och panoramaraket är bra på många sätt. Dels ger det en skönare ljus och rymdkänsla i bilen. Det är trevligt att öppna de 2-3 soliga dagarna om året vi har i Sverige, men framförallt mindre lack på taket för fåglarna att skita på ;)

Kameran suger som du säger hela vinterhalvåret. VW har en genial lösning på sina backkameror som jag har svårt att förstå varför andra bildproducenter tar efter...

21900kr behöver du inte betala för paketet när du privatleasar. Inte enligt min säljare isf. Han menar att de tre paketen och dragkrok är det som påverkar månadskostnaden minst, då dom gör mest nytta för det beräknade restvärdet. Lull-lull som fälgar, PS osv. får man dock betala fulla värdet på, minus den rabatt säljaren kan ge.
Konstigt att man inte har kameran bakom rutan så vindrutetorkaren kan tvätta rent :lol:
Jag ångrar att jag missade backkameran. Tycker bakåtsikten är rätt dålig på XC60 plus att jag kör en del med släp och båttrailer. Framförallt att backa mot båttrailern är bökigt då man måste hamna rätt på någon centimeter när eftersom ekipaget inte går att rubba för hand. Sen är det vissa som skriver att de geggar igen vilket den kanske gör. Grannen som har nya Passaten har aldrig det problemet men den kameran gömmer sig ju när den inte används.
Håller med om att VW's lösning är genial. Kamera var ändå ett krav för mig (liksom Panorama och NAV) så teknikpaket var ett givet val. Kör Sportage idag, med kameran på typ samma ställe och har en minisprayflaska med spolarvätska och en microfibertrasa i bagaget som jag på vinterhalvåret då och då torkar linsen med när ändå bakluckan är öppen... tycker det funkar bra, sällan den är så skitig att den är oanvändbar då.

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]

Parkslide är undantaget kravet på utr[…]