- ons 19 okt 2016, 17:30
jaha då har det hänt som jag fasat för, min 4wd är försvunnen. Inga felkoder att finna vilket pekar på
Vinkelväxeln eller hylsan i den. Nu till min fundering, någon här som "lagat" med att helt enkelt svetsat hylsan som troligen är rensad
från allt som skulle kunna ge 4WD!!
Har inte fått upp bilen än på lyft o kollat om kardanen går att snurra med P-läget ilagd o hjulen i luften!
Om så att det snurrar så är det väl konstaterat detta som spökar???
Jag vill ogärna lägga 15 - 20 papp på detta då bilen är 13 år gammal....och en svetsning som håller så vore det värt det,
det är ändå bara skit med Volvos 4wd som håller "runt hörnet". Min Vinkelväxel byttes vid 6300 mil förra gången så nu höll den faktiskt
i "hela" 10 000 mil.
Kompisar med 4wd och andra fabrikat har aldrig nånsin haft problem med sina bilar......borde hålla bilens livslängd tycker iaf jag.
Kompisar med Porsche, Santa Fe,Subaro, Honda CRV osv. för dom finns inte felet ens på kartan!
Ang. svetsningen, går det enkelt att punkta detta?
jag har inte själv kollat hur det ser ut därunder!
Kommer man åt utan en mängd demonteringsarbete?
Hur skulle ni ha gjort i mitt ställe?
Just nu besviken o förargad....
Vinkelväxeln eller hylsan i den. Nu till min fundering, någon här som "lagat" med att helt enkelt svetsat hylsan som troligen är rensad
från allt som skulle kunna ge 4WD!!
Har inte fått upp bilen än på lyft o kollat om kardanen går att snurra med P-läget ilagd o hjulen i luften!
Om så att det snurrar så är det väl konstaterat detta som spökar???
Jag vill ogärna lägga 15 - 20 papp på detta då bilen är 13 år gammal....och en svetsning som håller så vore det värt det,
det är ändå bara skit med Volvos 4wd som håller "runt hörnet". Min Vinkelväxel byttes vid 6300 mil förra gången så nu höll den faktiskt
i "hela" 10 000 mil.
Kompisar med 4wd och andra fabrikat har aldrig nånsin haft problem med sina bilar......borde hålla bilens livslängd tycker iaf jag.
Kompisar med Porsche, Santa Fe,Subaro, Honda CRV osv. för dom finns inte felet ens på kartan!
Ang. svetsningen, går det enkelt att punkta detta?
jag har inte själv kollat hur det ser ut därunder!
Kommer man åt utan en mängd demonteringsarbete?
Hur skulle ni ha gjort i mitt ställe?
Just nu besviken o förargad....
XC90 2,5T/AWD/ Automat,
Modellår 2003
28 000mil.
[color =#4000FF]Min Trotjänare.[/color]
Modellår 2003
28 000mil.
[color =#4000FF]Min Trotjänare.[/color]
- By Malmstroem