Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
Nu hänger jag inte riktigt med här.
Klickar inte startmotorn säger du.
Så det låter inget när du vrider om nyckeln?
Står den på en Volvo verkstad?

Fel på båda nycklarna låter ganska osannolikt.
Att man har en till nyckeln med sig i bilen ska störa låter lika osannolikt.

Om nu inte startmotorn rör på sig när du vrider om nyckeln så säger jag som föregående här att kabel till solenoiden inte får bra kontakt. Vanligt fel.
av Sahara
Jo det klickar när jag vrider om nyckeln. Tändningen om man säger fungerar som vanligt.
Det är inte startmotorn som klickar, utan något annat enl. verkstaden.
Den står inte på Volvo verkstad, men den har varit på volvoverkstad. Min verkstad skickade den till Volvo verkstaden, för att nyckel och bil tappat nån kod.
Volvo verkstaden fixade detta och satte fast nån kontakt som satt löst, som hade med hela detta och göra.

Nu är den tillbaka på vanlig verkstad (meca).

Har nycklarna hängt i samma knippa kan de störa ut varandra, men att ha den liggande i bilen borde inte störa tycker jag.
Det kommer ingen ström till startmotorn när de mätte.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av greeeken
Sahara skrev:Jo det klickar när jag vrider om nyckeln. Tändningen om man säger fungerar som vanligt.
Det är inte startmotorn som klickar, utan något annat enl. verkstaden.
Den står inte på Volvo verkstad, men den har varit på volvoverkstad. Min verkstad skickade den till Volvo verkstaden, för att nyckel och bil tappat nån kod.
Volvo verkstaden fixade detta och satte fast nån kontakt som satt löst, som hade med hela detta och göra.

Nu är den tillbaka på vanlig verkstad (meca).

Har nycklarna hängt i samma knippa kan de störa ut varandra, men att ha den liggande i bilen borde inte störa tycker jag.
Det kommer ingen ström till startmotorn när de mätte.

Om det klickar extremt snabbt så är et ju problem med batteri. Har du verkligen kollat att batteriet mår som det ska?
Att ha två nycklar i samma knippa ska inte störa . Det är extremfall.
av Sahara
Batteriet är helt okej.

Nu har den startat varje gång sen igår.
Så jag hoppas att det är löst nu.

Motorhaveri s60 2.4T

PXL_20250818_122030297.jpg Kugghjulet till veva[…]

Halvljus

Förmodligen dålig jord/gammal lampa. Ka[…]

Eller är bilden inte ens på en ID.4 ut[…]

Felkod B5

Försökte gå in på länk[…]