Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av TurboMecca
Provsatt en Volvo XC70 -02 med helskinn (och ganska grova sömmar) idag och blev helt såld på komforten. Bilen i sig är jag lite osäker på (viskoskoppling + oljud i hastigheter >60 rakt fram + höger sväng), men känslan när jag gled ner i fotöljen var helt obetalbar.
Så nu undrar jag om jag kan hitta samma stolar med samma klädsel i vanliga V70 och om helskinnet skiljer sig mellan olika årsmodeller.
Användarvisningsbild
av Jensen
Samma typ av stol med helläder finns till den vanliga V70:n också, då heter det Komfortstol med läder.
Sömmarna är unika för XC70 men lädret har jag för mig skall vara detsamma.
av Steff 99
Det är inget helskinn till -02 det är bara skinn på sittytorna, på sidor och baksida är det syntet
Användarvisningsbild
av Jensen
Steff 99 skrev:Det är inget helskinn till -02 det är bara skinn på sittytorna, på sidor och baksida är det syntet
Förstod inte riktigt vad du menar??
Påstår du att den stolen inte finns med helläder fram till 02 eller???
av Steff 99
Nej...men det är inget läder på sidorna och baksidan på stolar till v70/S60 som Volvo kallar helskinn ..endast på sittytorna och ryggstöd...men det borde du "Jensen" veta som säljer bilarna :shock:
Användarvisningsbild
av Jensen
Försöker du spela lustig eller??
Att Volvo kallar det för helläder är nåt du får ta upp med, sen undrar jag bara vad du tycker att du tillförde med ditt roliga inlägg??? :roll:
av Steff 99
Nej varken lustig eller rolig..bara ett konstaterande ..som bilförsäljare "Jensen" inte förstod.
Normalt kallas inredningar som består av helskinn av just det...skinn..vad jag försökte säga att Volvos helskinn består av en blandning av skinn och som man sa förr, gallon eller fejkat skinn.
O det är inte roligt.... :roll:
Användarvisningsbild
av Jensen
Du fortsätter att vara lustig, beror det på att du skall spela smart och försöka vara rolig på min bekostnad för att jag är "bilsäljaren Jensen", eller vad är det du försöker göra??
Jag misstänker att du nästan verkar lite avundsjuk på att jag jobbar som säljare och istället försöker va en pajas, vilket du verkligen har lyckats med. (B)
Användarvisningsbild
av Janne3
ja tror på steff 99 jag, och ja har varit med om många säjare som inte vet allt , de finns inge som vet allt fast dom tror det
Användarvisningsbild
av Jensen
Janne3 skrev:ja tror på steff 99 jag, och ja har varit med om många säjare som inte vet allt , de finns inge som vet allt fast dom tror det
Vart nånstans i mina inlägg kommer du fram till din smarta slutsats att jag försökt påstå att jag kan allting?????
Läs hela diskussionen innan du slänger ur dig sånt som inte stämmer.

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]