- lör 15 okt 2016, 15:35
#1116965
Kupéuttaget har glappat på 240:n och vid demontering pulveriserades den 36 år gamla kontakten till uttaget sönder till små oanvändbara plastflisor. Kvar är nu ett uttag som inte går att koppla in och tre lösa flatstiftshonor på sladdarna.
Vad är det billigaste sättet att få uttaget att fungera igen? Y-förgreningen i motorutrymmet är utbytt till en kopplingsdosa eftersom även den vittrat sönder för några år sedan. Dragningen till kupéuttaget är således "hard wired" så jag är ju inte direkt märkesbunden till något. Däremot verkar det ju kosta uppemot en tusenlapp för bara sladd+uttag vilket är en aning mer än jag är intresserad av att betala.
Någon som har några bra idéer?
Edit: trådnummer 130000, jämnt och slätt 8)
Skulle dessa två kunna funka? Blir ju en femhundring, känns rimligt att betala.
http://www.laitis.se/skarvkabel-sk15.html
http://www.laitis.se/kupeuttag-kvu-303- ... 23135.html
Och hur kommer man åt att dra den nya sladden isf? Kikade lite hastigt i mörkret igår och det ser ut som att sladden försvinner in i fjäderbenstornet och skymtas lite snabbt mot brandväggen innan den försvinner igen.
Vad är det billigaste sättet att få uttaget att fungera igen? Y-förgreningen i motorutrymmet är utbytt till en kopplingsdosa eftersom även den vittrat sönder för några år sedan. Dragningen till kupéuttaget är således "hard wired" så jag är ju inte direkt märkesbunden till något. Däremot verkar det ju kosta uppemot en tusenlapp för bara sladd+uttag vilket är en aning mer än jag är intresserad av att betala.
Någon som har några bra idéer?
Edit: trådnummer 130000, jämnt och slätt 8)
Skulle dessa två kunna funka? Blir ju en femhundring, känns rimligt att betala.
http://www.laitis.se/skarvkabel-sk15.html
http://www.laitis.se/kupeuttag-kvu-303- ... 23135.html
Och hur kommer man åt att dra den nya sladden isf? Kikade lite hastigt i mörkret igår och det ser ut som att sladden försvinner in i fjäderbenstornet och skymtas lite snabbt mot brandväggen innan den försvinner igen.