Moderator: Moderatorer

Har idag bytt soppafilter, tänkt göra det sen jag köpte förra året, fick hem filtret i somras men pga orsaker så blev det aldrig av, men nu är det bytt, gamla har nog suttit där sen bilen var ny, lossnade rostbitar från det... bilen går bättre nu med =)
Bilagor
DSC_8284.jpg
DSC_8284.jpg (27.99 KiB) Visad 1367 gånger
garinge skrev:är väl ändå rejält onödigt med kupevärmare när ni har dieselvärmare via VOC? :P
Ibland kanske man står i ett kallgarage? Andra ställen där man har el, men där det är olämpligt att köra bränslevärmaren? Det är billigare att värma upp med el. Bara några saker jag tänker på.
Fått de nya vinterdäcken monterade så att de är klara när det väl blir dags.

Börjat gå över alla lister på bilen också för att bättra på svärtan. Biltemas plastsprayfärg och sedan gnugga in med en trasa direkt när det sprayats på ger ett väldigt bra resultat än så länge. Ingen tjock färghinna utan plasten ser bara svart ut istället för grådassig. Halva bilen kvar att göra imorgon.
Visserligen igår, men gjorde den bokade hjulinställningen, och inte konstigt att bilen käkade på ena sidan av däcken när hjulen gick \---/ :p

Kändes klart stabilare på vägen hem, så nu kan man nog beställa nya sommardäck med gott samvete.
jimlindeborg skrev:Vågat mig på att testa fickparkeringsassistansen första gången. Inga skrapade fälgar eller stötfångare så det gick galant 8)
Visst är det lite latjo? :D inte provat just Volvos assistent men kul liten grej, skulle däremot sällan använda det om min bil hade funktionen, så svårt är det ju inte att fickparkera. :)
  • 1
  • 642
  • 643
  • 644
  • 645
  • 646
  • 1912

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]