Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det var ju bra. :) Rullar den fortfarande på 5W30? Kanske läge att ta en 5w40 t ex.

Eftersom bilen halvstartar hade jag provat oljetricket. Två matskedar tyckte Pettsson förresten, lita mer på honom...
sensonic skrev:Det var ju bra. :) Rullar den fortfarande på 5W30? Kanske läge att ta en 5w40 t ex.

Eftersom bilen halvstartar hade jag provat oljetricket. Två matskedar tyckte Pettsson förresten, lita mer på honom...
Ja det är fortfarande 5w30 i den. Varför skulle man byta till 5w40 istället? Ska man göra det när bilarna gått långt? :)
Kan meddela att jag har fått igång bilen nu. Kopplade ur LMM då en tipsade mig om det. Med hjälp av startgas fick jag igång bilen och sedan körde jag en 15min sväng med den och testade så allt fungerade och det gjorde det. Gick inte helt rent såklart men den startar! Stängde av den när jag kom tillbaka och vänta 1 min och starta sedan igen utan problem! :D
Lucif3r skrev:-40 är mer lämpligt på dessa motorer, då dom blir rätt varma. -30 blir som rinnande vatten typ, och det är inget bra smörjmedel då.
Okej då kör jag på 5w40 när det är dags för byte!
sensonic skrev:Snyggt. Och kopplar du in LMM igen så dör den?
Hade inte ork att stå och pilla med den i mörkret igår så ska ut och testa och göra rent LMM idag :)

Uppdateringar i mjukvaruversion 3.7.0 Mjukvarurel[…]

Motoroljenivå

Jag följer instruktionsboken och får en[…]

AC problem V70 2016 D3

Mätt spelet på kompressorn? Vä&au[…]

plastic restorer eller ommålning

som Kalle skrev, tvätta rent, och om du har t[…]