- sön 09 okt 2016, 20:30
#1115487
Marlboroman skrev:Jaha okej, jag är rätt säker på att vi satte rätt. Insugskammen =PHT och avgaskammen = PHE? Ska dubbelkolla imorn.nzTPC skrev:Vi kollade ju ner i cyl 1 för å se när den nästan var i topp ( drog runt motorn och kollade när den vände).Det går att sätta kammarna fel. Det finns folk som lyckats med det. Plåten i änden på avgaskammen går att sätta fel också och då blir tändningen fel. Jag har råkat prova en gång... Och det tar inte många minter att kolla så man inte råkat ut för det.
Förväxla kammarna kan man väl inte? För plåtarna som sitter på kamaxeln innan Kamaxelgivaren respektive fördelaren passar ju inte på fel ställe.
Vi hällde ner lite olja i cylindern, vi har ju komp och den håller ju på och gå igång.
När vi försöker starta den så hugger den till, precis som den har för mycket förtändning.