Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Säker på att du kopplat allt 100% korrekt till förstärkaren och stereon?
Kan ju vara så att förstärkaren drar ur batteriet om den får konstant strömmatning och remotekabeln (signalström) är ihopkopplad med konstant strömmatning.
Ja det finns bara ett sätt att koppla det, men kablaget är ju 17 år gammalt så något fel kan det ju vara. Frågan är hur jag får reda på det. Men det är 100% det som händer på något sätt. Det var inga problem när bara radio-enheten satt i.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Väldigt vanligt att man kopplar ihop konstantström med tändningsström. Möjligt att orginalradion är för dum för att fatta att den ska stänga av slutsteget när den stängs ner, oavsett tändning eller ej, vilket typ varenda vanlig bilstereo gör.
Finns väl några sätt att fixa det på, ena är att koppla om så radion enbart går på tändningen, andra är att koppla remote från slutsteget till tändningen med separat kabel.
Löst! Om någon i framtiden undrar om det går bra att koppla en sc-900 eller sc901 till förstärkaren från en 850r (den bakom radion istället för under passagerarstolen) så går det bra. Det var inte radion som drog ur bilen utan en mobilladdare i ciggpluggen. Helt orelaterade problem, men svårt att fatta då jag upptäckte det en minut efter jag pillat en massa med radion.

Uhm, då är det ändå något som inte stämmer på din bil. För cigguttagen är kopplade till tändningen, ska inte finnas nå ström i dom när tändningen är avslagen.
Så med andra ord, om allt är som det ska är det tämligen omöjligt för en cigguttags-förbrukare att dra ur batteriet med tändningen avstängd.
Säkringen hade också gått till bakre ciggplugg så något måste ha hänt där. Använder inte det normalt så har inte orkat kolla upp det närmare.

Men nu har jag inhandlat ett fluke-multimeter på eBay så ska vid tillfälle felsöka med ny säkring i. Funkar gör det iaf och radion låter bra så det får duga så länge.

Ganska säker på att någon h&a[…]

Motoroljenivå

Du måste ju låta bilen stå i 5-1[…]

Tack båda två! Gör det lätta[…]

Låg bromsvätskenivå!?

Då varnar den igen, men bara när man br[…]