Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lexington
Helblodsprinsen skrev: När beställde du din bil och vad hade du för preliminärt leveransdatum/ leveransvecka? :)

Hur mörk toning valde du?

Jag valde att inte fabrikstona min XC60 pga att jag tycker den är lite för ljus. Så den ska också tonas hos återförsäljaren när den kommer. Vet du hur lång tid de behöver för att göra detta?
Beställde v 30, återförsäljaren sa 12 veckor, det tog 10. Sen stod den 2v hos åf, så från beställd till levererad till åf tog det 8 v. På minvolvo har det stått v 41 (och gör fortfarande) sen den beställdes.

Innebär fabrikstonad att rutorna tonas i Gent? Eller bara att det görs av åf? Jag hade inget val, vi valde tonade rutor och detta görs av åf, så hur mörka dom blir vet jag inte? Kanske därför det kan skilja så mycket med, alltså beroende på vilken åf man har?
Vi bokade en tid under nästa vecka, kommer in med bilen och 1,5h senare är det klart, så det går kvickt!
av MB77
Lexington skrev:
Helblodsprinsen skrev: När beställde du din bil och vad hade du för preliminärt leveransdatum/ leveransvecka? :)

Hur mörk toning valde du?

Jag valde att inte fabrikstona min XC60 pga att jag tycker den är lite för ljus. Så den ska också tonas hos återförsäljaren när den kommer. Vet du hur lång tid de behöver för att göra detta?
Beställde v 30, återförsäljaren sa 12 veckor, det tog 10. Sen stod den 2v hos åf, så från beställd till levererad till åf tog det 8 v. På minvolvo har det stått v 41 (och gör fortfarande) sen den beställdes.

Innebär fabrikstonad att rutorna tonas i Gent? Eller bara att det görs av åf? Jag hade inget val, vi valde tonade rutor och detta görs av åf, så hur mörka dom blir vet jag inte? Kanske därför det kan skilja så mycket med, alltså beroende på vilken åf man har?
Vi bokade en tid under nästa vecka, kommer in med bilen och 1,5h senare är det klart, så det går kvickt!
Är det "fabriks tonade" rutor så ligger det i rutan och monteras på fabrik som vilken annan rutan som helst.
Användarvisningsbild
av Derank
Helblodsprinsen skrev:
Derank skrev:Ser knappt ut bak nu när det är mörkt
Jasså? Tittade på en kollegas XC60 (som enligt honom är fabrikstoning) och tyckte den var ganska ljus

Jag var rädd att det skulle bli för mörkt då jag beställde bilen, men det finns säkert ännu svartare:

Bild
Användarvisningsbild
av Ted68
Derank skrev:
Helblodsprinsen skrev:
Derank skrev:Ser knappt ut bak nu när det är mörkt
Jasså? Tittade på en kollegas XC60 (som enligt honom är fabrikstoning) och tyckte den var ganska ljus

Jag var rädd att det skulle bli för mörkt då jag beställde bilen, men det finns säkert ännu svartare:

Bild

Mörkare än så är onödigt, sen är det ju alltid bättre med "fabrikstonat". Det är ingen extra film som kan gå sönder.

Har det på min V40 nu, men den är ljusare än vad du har. Men nu är nog fabrikstonat mörkare på alla nya bilar.

Det är ju bara 6 veckor kvar innan jag får se om det gäller V60 med :)
IMG_0303.JPG
IMG_0303.JPG (826.64 KiB) Visad 496 gånger
Ser lite mörkare ut på bild än i verkligheten
av Lexington
MB77 skrev:Är det "fabriks tonade" rutor så ligger det i rutan och monteras på fabrik som vilken annan rutan som helst.
Frågan är då varför jag fick tonade rutor från åf o inte från fabrik? Ingen fråga om att det fanns olika val iaf!
Användarvisningsbild
av Ted68
Lexington skrev:
MB77 skrev:Är det "fabriks tonade" rutor så ligger det i rutan och monteras på fabrik som vilken annan rutan som helst.
Frågan är då varför jag fick tonade rutor från åf o inte från fabrik? Ingen fråga om att det fanns olika val iaf!
Vad fick du betala? Från fabrik kostar det 3000 på en V60. Åf kanske ville ha in lite jobb för den egna verkstaden?

Sen att din bil fick stå 2 veckor hos åf verkar segt, du borde byta handlare.
Användarvisningsbild
av Derank
Det beror ju såklart på hur många bilar domska färdigställas, kommer det in 20 bilar kan ju inte alla vara klar på 2 dagar. , min kom på söndag och på måndag kl 16 hämtade jag bilen, men då skulle den bara Rekondas, inget slulle eftermonteras
Användarvisningsbild
av Ted68
Derank skrev:Det beror ju såklart på hur många bilar domska färdigställas, kommer det in 20 bilar kan ju inte alla vara klar på 2 dagar. , min kom på söndag och på måndag kl 16 hämtade jag bilen, men då skulle den bara Rekondas, inget slulle eftermonteras
Såklart, kommer det 20 bilar på en dag så blir det svårt, tänkte inte på det...
av Lexington
Ted68 skrev:Vad fick du betala? Från fabrik kostar det 3000 på en V60. Åf kanske ville ha in lite jobb för den egna verkstaden?

Sen att din bil fick stå 2 veckor hos åf verkar segt, du borde byta handlare.
Fick betala 3', så priset är samma, dock märkligt att det inte blev fabrikstonade men lär i slutändan va skitsamma, Blir säkert helnöjd :-)-)

Gällande 2v hos åf är jag inte säker, fick det intrycket bara när jag pratade med säljaren, levererades till Göteborg 20/9 och hämtade den 6/10 (12 arbetsdagar senare). Kan ju lika gärna blivit levererad till åf 5/10.
  • 1
  • 136
  • 137
  • 138
  • 139
  • 140
  • 203
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]