- fre 07 okt 2016, 22:40
#1114952
Ja, ni såg rubriken!
Det skiljer drygt 30.000:-- mellan D5 och T5 med i övrigt exakt samma utrustning, gällande V90CC. :!: (D5 är dyrare alltså)
Har bara kört D5 (V90 AWD). Svårt att hitta T5 AWD att provköra!? Nån som gjort det eller har någon mer input att komma med?
Kör själv nu V60 -15 D4 AWD Polestar nu (5 cyl. 2,4 L, 220 hk, 440 NM). Tyckte att det var ganska stor skillnad i motorkaraktär mot V90 D5. Inte alls vad jag förväntat mig efter allt man läst om VEA motorn. Nu är ju V90 en betydligt tyngre bil än V60 men V60'n är faktiskt sjukt mycket rappare! :shock: Trots den gamla 6-stegs slirautomaten... V90 D5 är såklart underbar till 90 % (det här är på grov nördnivå) men, men, och tusan också, motorn kändes i vissa lägen extremt klen och surrigt... samt hade det där typiska för "slöa" motorer, att de inte reagerar linjärt med gaspedalen utan lever sitt eget liv på nåt sätt..! Varvar upp och ner lite som de vill när man ger gas och släpper av och gasar igen t.ex. Svårt att förklara men en del av er förstår vad jag menar...
Inputs och hat välkomnas! (Jodå, jag planerar att köpa en V90CC - dock inte utan att testa tyskarna.
)

Har bara kört D5 (V90 AWD). Svårt att hitta T5 AWD att provköra!? Nån som gjort det eller har någon mer input att komma med?
Kör själv nu V60 -15 D4 AWD Polestar nu (5 cyl. 2,4 L, 220 hk, 440 NM). Tyckte att det var ganska stor skillnad i motorkaraktär mot V90 D5. Inte alls vad jag förväntat mig efter allt man läst om VEA motorn. Nu är ju V90 en betydligt tyngre bil än V60 men V60'n är faktiskt sjukt mycket rappare! :shock: Trots den gamla 6-stegs slirautomaten... V90 D5 är såklart underbar till 90 % (det här är på grov nördnivå) men, men, och tusan också, motorn kändes i vissa lägen extremt klen och surrigt... samt hade det där typiska för "slöa" motorer, att de inte reagerar linjärt med gaspedalen utan lever sitt eget liv på nåt sätt..! Varvar upp och ner lite som de vill när man ger gas och släpper av och gasar igen t.ex. Svårt att förklara men en del av er förstår vad jag menar...
Inputs och hat välkomnas! (Jodå, jag planerar att köpa en V90CC - dock inte utan att testa tyskarna.

V60 D4 AWD -15 Polestar, Summum Business, VOC, Nav. mm.
V60 T4 F -12 R-Design, RTI mm. (såld)
V60 T4 F -12 R-Design, RTI mm. (såld)