Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rallykingen
Har letat på internet och inte riktigt hittat något väldigt konkret om detta ämnet för just V70 -00 som det är jag har.
Bilen har redan c-lås men vill uppgradera detta till ett fjärrstyrt, vilket är det bästa kittet att göra detta med om man vill ha något som håller ett tag men ändå är lätt att montera?
av MickeM
Ummm, jag har aldrig sett en V70 eller S70 UTAN fjärstyrt centrallås orginal.
Även de utan larm.

Det är inte så att dosorna är borta "bara"?
(Inte så bara, då de är ganska dyra)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Dom existerar allt Micke, Min är ett sånt exemplar :D

Jag köpte ett universalkit för en billig penning, fungerar kanon, bättre än orginal i många fall med tanke på den pissdåliga räckviden orginal har, som bara blir sämre och sämre med åren :roll:

Nackdelen med universalskitt är ju då att dom är lite besvärliga att montera. Gäller väl att man vet vad man gör och kan använda en multimeter på korrekt sätt.
Och om vi nu skulle säga att den har fjärrstyrt c-lås men dosorna är borta sedan innan jag införskaffade mig bilen, antar jag att det någonstans ska sitta en typ av fjärrmodul för detta, vart hittar man denna så man snabbt kan dubbelkolla om hur det är?
av Kena
Nexus skrev:Dålig räckvidd original? Mitt är från 99e och kan låsa upp bilen på bra långt avstånd :D
Tänkte samma jag med. Min räcker 20-30 meter med en bil emellan mej och framrutan.
Halvljus

Förmodligen dålig jord/gammal lampa. Ka[…]

Motorhaveri s60 2.4T

PXL_20250818_120746518.jpg Den där mutter d[…]

Eller är bilden inte ens på en ID.4 ut[…]

Felkod B5

Försökte gå in på länk[…]