Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
Vad är syftet? Bara ha låg bil? Man får vad man betalar för.
av lars45
Nja tänkte mer se de som en helrenovering av dämpare lager mm

tänkte på justerbara dämpare med och justerbar fjäderbenslagring

men sen vill jag sänka lite, tycker bilen är lite för hög
Användarvisningsbild
av ThomasT
Nja, det finns justerbara för mycket mindre pengar än Öhlinspengar men jag ser inte direkt logiken på en bruksbil? Då är det bättre att lägga pengarna på kvalitet istället för finesser... Jag röstar på ett paket med sänkfjädrar och dämpare ifrån något kvalitetsmärke.

(dock vet vi ju varken vad det är för bil eller hur den ska användas...)

.
av MrPontus
BC ska vara riktigt bra, men exakt hur det skiljer mot Koni vet jag inte. men Koni är väl ett bättre mellanklassmärke? (har läst om folk som byter bort dom för värre dämpare som är betydligt mycket dyrare)

jag själv köpte för några år sedan en billig sats (4000kr runt om) från tyska FK (ej justerbara)
Överträffade alla mina förväntningar, gick från svamp till stykjärn. Men komforten blev sämre med dom tyvärr (gäller säkert dom flesta av dessa?)
Användarvisningsbild
av ThomasT
Jag skulle nog inte klassa ned Koni till mellanklass som märke...

Man måste ju kolla på vilket syfte kittet har, coilovers är ju generellt hårdare satta än sänkfjädrar(med några undantag). Så på en glidarcab bör man titta efter något som är lite mer sansat.

.
Användarvisningsbild
av Nexus
En vanlig satts tex 60/40 och svarta/ gula dämpare räcker långt tycker jag. Har svarta på min V70 och den är lagom fast visst har jag kikat på BC sattsen det ska jag inte sticka under stolen med :roll:
Däck dimensioner

Volvo 940 sänkt med orginal turbo fälga[…]

Uppdateringar i mjukvaruversion 3.7.0 Mjukvarurel[…]

Motoroljenivå

Jag följer instruktionsboken och får en[…]

AC problem V70 2016 D3

Mätt spelet på kompressorn? Vä&au[…]