bdp003 skrev:En fråga i all välmening pettson... 
anser du US.Patent Office blåsta som godkände detta bränslepatent baserat på just metalloxiden Ceriumoxid?
När började dom godkänna bluffmedel.
Dom om någon måste väl för sin trovärdighet noga kolla alla patent med sina experter på resp. patentämnen!
http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Pars ... /7,195,653
Mvh /B
ämnet i sej äger dom inte patentet på.. Cerium är en metall som är väldigt svårfunnen och för övrigt så hittades detta på 30 talet.. och oxiden i sej är inte heller nåt patenterat av dessa herrar.. däremot användningen av denna.. i ett superduperbränslepiller som nu folk skakar galler för.. eftersom det är meningslöst dravel. Ligger i en av länkarna jag lade in.
för övrigt kan du patentera din egen fis.. eftersom endast du kan släppa den som DU gör.. en låg nivå på ett svar tyvärr MEN faktiskt fullt möjligt i möjligheternas land. Det handlar alltså om BRUKET av ett ämne.
I övrigt garanterar inte patentverket att någonting fungerar. dom säger UPPHOVSMANNEN/MÄNNEN SÄGER ATT DET FUNGERAR SÅHÄR: läs gärna på dokumentet.
vi kör en rad på patentet...eller flera.. för nu börjar det bli roligt..
*The invention claimed is:* Hmm det betyder inte.. att man testat och funnit.. är alla med?
sen går vi ned och kikar på vad det är för patent?
*U.S. Pat. No. 4,264,335 describes the use of cerium 2-ethylhexanoate for suppressing the octane requirement of a gasoline-fired internal combustion engine. Cerium 2-ethylhexanoate was found to be more soluble in gasoline than cerium octanoate.
okej inget där inte om att det sparar bensin.. däremot att man upptäckte att Cerium 2-ethylhexanoate löste sej bättre i bensin än cerium ocanoate.. Och det skulle då användas som ett tändbefrämjande ämne så att oktantalet kan sänkas.. hopp fortfarande inte nåt alltså..
*U.S. Pat. No. 5,240,896 describes the use of a ceramic material containing a rare earth oxide. The ceramic material is insoluble in fuel. It is alleged that combustion of the liquid fuel is accelerated upon contact with the solid ceramic.
Jahopp ska vi översätta eller ska vi erkänna att.. inte ens detta är någonting mera än ett konstaterande att förbränning av FLYTANDE bränsle accelererar i kontakt med fast keramik (en följd av att kondenseringen på t.ex en cylindervägg inte blir av..) Dock använder iallafall inte jag flytande bränsle i mina cylindrar.. jag använder GAS...och jag har cylinderväggar.. så tyvärr igen.. ingen keramik i världen kan förmå min gas att INTE vara små små droppar som kondenserar på väggarna.
*European patent 0485551 describes a device which conveys dry particles of a rare earth oxide directly to the combustion chamber of an internal combustion engine via the air intake.
jahopp ett patent som beskriver en anordning som matar torra partiklar av den sällsynta oxiden rakt ned i förbränningsutrymmet på en förbränningsmotor via insuget..
Fan.. inte ett bränslepiller här heller.. och inget om att spara sås..
och allt det här började med ett franskt patent på organiskt salt och cerium.. enligt första patentnumret..
övriga nedanstående patent är lösa patent på förbränningstekniker som det hänvisas till... tekniker som redan är patenterade... på samma sätt som denna..
En sak jag undrar över är det här...
*It has been found that particles of cerium oxide produced by plasma vapour synthesis retain their high surface area at high temperature. By high temperature, it is meant the typical combustion temperature of an internal combustion engine.*
Slå gärna upp plasma så ser vi snart att det är
*Plasma är inom fysik ett fjärde tillstånd av materia efter gas. När ett ämne har hettats upp till plasma skiljs molekylernas beståndsdelar åt, det vill säga: elektronerna rör sig fritt från kärnan.*
Trots att de flesta ämnen kräver temperaturer uppemot 8000 till 10000 grader Kelvin för att övergå till plasma så återfinns det t.ex vid åsknedslag under en kort tid.
hmm 8000-10 000 grader Kelvin.. vad har vi för temperaturer då?..
vi slår upp vidare då..
Celsiusskalan har kalibrerats så att mätvärden i grad Celsius är exakt 273,15 större än motsvarande mätvärden i kelvin.
ahh nu vet vi...
Nu får du räkna själv nu blev det jobbigt att skriva
du får hjälp här..
http://www.konvertera.nu/konvertera_temperatur.php
.. men nu har vi lite temp problem i vårt förbränningsutrymme INNAN den berömda boosten sätter in.. för det är ju den här tekniken som patentet* menar på som används? OM inte dessa temperaturer uppnås blir där ingen effekt.. så fyll gärna i tempskalan som saknas nu..
8000K= grader C?
10 000K= grader C?
Ett tips är att dina kolvar försvinner SENAST Vid 1300 grader celsius.. jag förstår att det handlar om kort tid som värmen finns men se.. den måste ju kylas och kylas och det blir restvärme och i slutändan ska vi endast få strax runt 100 grader i vårt motorblock... det är många grader celsius att kyla bort det ifrån dessa grader K... så tyvärr.. för att förtydliga.. *sorry no can do..