- ons 28 sep 2016, 12:22
#1112692
Den diskussionen är återkommande här på forumet, hur man ska agera där filer går ihop för bäst effekt, vet att Joel har en del tankar kring det som jag själv inte minns.
Det som irriterar mig i sådana lägen är när man närmar sig slutet på en sådan väg och man släpper på gasen för att låta en bil slinka in framför, men de prompt ska gasa på och verkligen knö sig in allra längst fram, ibland verkar det som att de hellre smäller med hindret rakt fram än att behöva vika in några bilar bak.
Grejen handlar ju liksom inte om att ta första bästa lucka 1km innan hindret men när man bara är ett tiotal meter från ihopslagningen så kanske man borde ha mergat redan.
Det som irriterar mig i sådana lägen är när man närmar sig slutet på en sådan väg och man släpper på gasen för att låta en bil slinka in framför, men de prompt ska gasa på och verkligen knö sig in allra längst fram, ibland verkar det som att de hellre smäller med hindret rakt fram än att behöva vika in några bilar bak.
Grejen handlar ju liksom inte om att ta första bästa lucka 1km innan hindret men när man bara är ett tiotal meter från ihopslagningen så kanske man borde ha mergat redan.
Nuvarande:
Tesla Model 3 SR+ MY21
Tidigare:
Mini Cooper SE MY22 - Leasad
Volvo V90 T5 R-design MY18 - Såld
Volvo V50 1.8F MY08 - Såld
VW Golf 3 GT '94 - Såld
Tesla Model 3 SR+ MY21
Tidigare:
Mini Cooper SE MY22 - Leasad
Volvo V90 T5 R-design MY18 - Såld
Volvo V50 1.8F MY08 - Såld
VW Golf 3 GT '94 - Såld