Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Ingenting pulserar varken i pedal eller ratt, däremot verkar vibrationerna komma och gå väldigt mycket och jag blir inte klok på varför. Har dragits med vibrationer länge men innan bromsbytet var det ändå hanterbart. Nu känns det som obalans i däcken (vilket jag gissar det inte är eftersom det inte var så innan bytet). Har inga märkbara vibrationer i ratten men känner man efter så är det något. Har kört en vända på ca 7-8 mil idag och det kändes mer efter ett tag. För någon dag sedan tyckte jag den kändes bra och började undra om jag bara inbillat mig. Det enda jag kan anmärka på är att höger bakskiva ser lite konstig ut mot navet till på slitytan, som om något liiiite smetats på. Jämnt så över hela varvet, inte punktvis på två ställen som du skrev, White. Funderar på om jag ska orka plocka loss alla skivorna och prova göra rent på nytt eller om jag ska testa något annat.

Ber om ursäkt för trådkapningen förresten, vi får se om jag gör en egen tråd eller vänder mig till någon verkstad istället.
Sånt är så sjukt störande när en bilstereo börjar bråka...

har en passat här i hushållet och den hade en gammal dassig blaupunkt som enbart hade CD funktion, men en nybränd skiva och hade man tur om man hann till spår tre innan skivan var repig, så köpte en Pioneer MVH-180UI och slängde i, med USB/AUX så klarar man sig bra utan CD... det är ett jäkla otyg med alla skivor som bara blir repiga och tar plats :P

hoppas nya stereon funkar prima :P
Är det inte dags att kliva ur 00-talet och streama från spotify över BT?
Ha all världens musik i telefonen

Sorry men kunde inte låta bli ;)
Länge leve kassettdäck! Bara jag som tycker det är lite roligt att spela 30 år gamla kassetter och krångla sig till ett dugligt ljud? Kanske inte i en bruksbil förstås men i en hobbybil så... Jag är iallafall väldigt motvillig till att byta bort bandspelaren som börjat krångla i amazonen, absolut inte mot någon blinkande och blippande cd-spelare.
Användarvisningsbild
av White
garinge skrev:Sånt är så sjukt störande när en bilstereo börjar bråka...

har en passat här i hushållet och den hade en gammal dassig blaupunkt som enbart hade CD funktion, men en nybränd skiva och hade man tur om man hann till spår tre innan skivan var repig, så köpte en Pioneer MVH-180UI och slängde i, med USB/AUX så klarar man sig bra utan CD... det är ett jäkla otyg med alla skivor som bara blir repiga och tar plats :P

hoppas nya stereon funkar prima :P
Jo jag får slå av tändningen och sedan på igen varje gång jag skall byta cd! :P

Äh, jag gillar skivor! :wink:

Lucif3r skrev:Är det inte dags att kliva ur 90-talet och börja använda USB minnen istället? :wink:
Det är ju kanoners att kunna ha varenda CD skiva man äger på ett litet usb minne om man vill det :P
Inget fel med att vara en bakåtsträvare! :mrgreen:

frasse4 skrev:Är det inte dags att kliva ur 00-talet och streama från spotify över BT?

Ha all världens musik i telefonen Bild

Sorry men kunde inte låta bli ;)
Varför inte sjunga själv? :-O)

Lucif3r skrev:Den dagen det finns täckning överallt så kanske. Här får man inte ens 3G täckning :roll:
Den dagen fryser helvetet över! :roll:

DayDreamer skrev:Länge leve CD-växlare :D :D
Det hade ju varit najs! 8)

Schmoyoho skrev:Länge leve kassettdäck! Bara jag som tycker det är lite roligt att spela 30 år gamla kassetter och krångla sig till ett dugligt ljud? Kanske inte i en bruksbil förstås men i en hobbybil så... Jag är iallafall väldigt motvillig till att byta bort bandspelaren som börjat krångla i amazonen, absolut inte mot någon blinkande och blippande cd-spelare.
Lyssnar på det i en gammal bandare jag har hemma, skitskoj! :-)-)
  • 1
  • 161
  • 162
  • 163
  • 164
  • 165
  • 291
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]

Tackar för tipsen! Det blidde en iCarsoft CR[…]