jwiss skrev:Exyzäta skrev:
Nää, bättere om polacker och ester kan få köra!
Vad jobbar du själv med då eftersom du så gärna vill skänka bort våra jobb? Eller förresten glöm det, jag bryr mig inte om du ens har ett jobb.
Om du nu vill att det ska finnas en svensk åkerinäring kanske det vore en god ide att skaffa sig lite kompisar, det lär ni ju inte få genom att bete er så där eller försvara den typen av beteende vi ser i filmen.
Du sitter och säger en himla massa konstigheter i tråden.
Jag har inte sett nån försvara chauffören, känns som alla tyckte att han gjorde fel, vilket han också gjorde.
Men man måste kunna kritisera andra parter med, utan att det ska bli lika med att man försvarar en annan.
Du vill att svenska chaufförsjobb ska försvinna, svenska åkerier, vilket blir lika med att svenska jobb och svenska skatter försvinner.
Du vill öka den sociala dumpningen, folk som ska splittras från sina familjer för att leva i en lastbilshytt i flera veckor sträck?
"Skaffa sig lite kompisar". Tja, nu är det ju inte så att bilister är några änglar i uppträdandet mot tung trafik. Det märks en stor skillnad från när man sitter i personbilen kontra lastbilen. Lastbilar är ju bara i vägen och ska köras om på alla möjliga och omöjliga sätt.
Och detta är någons arbetsplats. Största problemet är väl att många bilister inte har en Aaanninnng om va de håller på med, och troligen inte ens fattar vad de ställer till med. Men självklart, framför datorn är dom experter.
Kollar man på de filmerna jag lägger ut, där är väl 90-95% incidenterna orsakade av personbilar eller andra små smidiga fordon. Som trots deras lilla storlek ändå förstör för så många. Och då silar jag matrialet från min kamera ganska grovt, de mesta tar jag aldrig med. Sånt som skulle få andra att gå i taket.
Jag har ett bra jobb, jag trivs med de och tänker inte byta till något "bättre".
Det enda fel joel gjorde var att köra för fort där det va 50.
Ja, va ska man ens säga.... :) Du missar en stor poäng och en del av lagboken.
Sen är det intressant hur många inte riktigt verkar se det som ett problem att personbilen kör över hastighetsgränsen, men när lastbilen gör det. Ja, då blir det livat.