...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
llesrof skrev: Kinderägg kom redan 1974 så visst fanns de 1988. Kul att du skriver "ni kinderäggsgenerationen gör" när jag tog körkortet bara två år efter dig och en generation brukar spänna över sisådär 20 år. Vi tillhör uppenbarligen samma kinderäggsgeneration då :D Som du beskrev händelsen så fick i alla fall inte jag uppfattningen att du höll säkert avstånd men i och med din revision så känns det skönt att veta att du ser till att hålla lite marginaler.
Jag trodde att du sa att vi kom från samma kinderäggsgeneration och därmed läskunnigaBild

Jag skrev att jag fattade att han "hade mobil i örat och tog det lugnt". Att ta det lugnt brukar inte betyda att man ligger och sniffar någon i baken.Bild Sedan kom säkert Kinderägg 1974, i Tyskland, men det var inget jag såg som barn men däremot köpte till mina barn på slutet av 90-talet.Bild

Skickas från min iPad via Tapatalk
För bara några år sedan tror jag knappt att jag behövde använda ringklockan på cykeln, men de senste två veckorna har jag säkert fått plinga vid 20 olika tillfällen. Detta för att folk dräller omkring på cykelbanan och verkar allmänt virriga.

Vid ett par tillfällen har jag varit nära att frontalkrocka med andra cyklister som har mobilsurfat. Problemet är att de börjar vingla också när man plingar och väcker dem, men man kan ju inte köra om dem på fel sida ifall de plötsligt skulle upptäcka att de befinner sig på en cykelbana och får för sig att hålla till höger.
Användarvisningsbild
av Robbi
llesrof skrev:
Robbi skrev: Bild
Robbi skrev:
Bild
Kan du ta det på svenska är du hygglig? Jag vet inte vad "emoji" betyder.
Ha ha. Ska vi kanske hålla oss till bilar innan det flippar ut för mycket. Men...touché! Snyggt!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Robbi skrev:
llesrof skrev:
Robbi skrev: Bild
Robbi skrev:
Bild
Kan du ta det på svenska är du hygglig? Jag vet inte vad "emoji" betyder.
Ha ha. Ska vi kanske hålla oss till bilar innan det flippar ut för mycket. Men...touché! Snyggt!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Bra idé. Den köper jag rätt av.
Användarvisningsbild
av Robbi
Något som irriterar mig är när man ska parkera och ska så att säga räta upp bilen för att komma rakt in i fickan och andra inte kan lugna ner sig två sekunder utan ska tvinga sig fram bakom en. Jag brukar sikta på bilen jämte fickan, backa och så kommer man rakt in. Smidigt och snabbt. Jag irriterar mig på folk som vill svänga rakt in i fickan utan att räta upp med backning och sedan står de och tar upp två platser. Överlag är många så kassa på att parkera att man skäms.

Robbi skrev:Något som irriterar mig är när man ska parkera och ska så att säga räta upp bilen för att komma rakt in i fickan och andra inte kan lugna ner sig två sekunder utan ska tvinga sig fram bakom en. Jag brukar sikta på bilen jämte fickan, backa och så kommer man rakt in. Smidigt och snabbt. Jag irriterar mig på folk som vill svänga rakt in i fickan utan att räta upp med backning och sedan står de och tar upp två platser. Överlag är många så kassa på att parkera att man skäms.

För några veckor sedan kommenterade jag en snubbes parkering utanför en förskola med "wow, du lyckades verkligen missa båda rutorna". Han hade ställt sin tjänste-Passat så att han på effektivaste sätt tog upp båda rutorna. Hans kommentar var ett surt "så är det". Han verkade vara en typisk mellanchef-alfahane-innebandy-med-grabbarna-på-torsdagar-typ.
Användarvisningsbild
av Robbi
llesrof skrev:
Robbi skrev:Något som irriterar mig är när man ska parkera och ska så att säga räta upp bilen för att komma rakt in i fickan och andra inte kan lugna ner sig två sekunder utan ska tvinga sig fram bakom en. Jag brukar sikta på bilen jämte fickan, backa och så kommer man rakt in. Smidigt och snabbt. Jag irriterar mig på folk som vill svänga rakt in i fickan utan att räta upp med backning och sedan står de och tar upp två platser. Överlag är många så kassa på att parkera att man skäms.

För några veckor sedan kommenterade jag en snubbes parkering utanför en förskola med "wow, du lyckades verkligen missa båda rutorna". Han hade ställt sin tjänste-Passat så att han på effektivaste sätt tog upp båda rutorna. Hans kommentar var ett surt "så är det". Han verkade vara en typisk mellanchef-alfahane-innebandy-med-grabbarna-på-torsdagar-typ.
Usch. Innan jag fick hyra mitt garage så var jag tvungen att hyra dubbla parkeringsplatser under flera års tid. Anledningen var att mina grannar på båda sidor parkerade så illa att jag ibland inte kom in och ut ur fickan. Det var många irriterade lappar, ibland ringa på och be dem parkera om etc. De lärde sig aldrig, de skulle promt ta inkörningen "in one go". Värst var en volvoanställd som jobbade natt och kom hem på morgonen, han bara svängde in, stod alltid snett och inte sjutton vågade man väcka honom när han jobbat natt, ett jäkla humör hade han också. Jag minns många mornar jag fick säga till ungarna:" idag tar vi en liten promenad till dagis för farbror granne är en idiot som har låst in vår bil".

• 1
  • 370
  • 371
  • 372
  • 373
  • 374
  • 553

Okej, vad bra. Ska nog räcka att klippa bort […]

Falsklarm av insekt?

För tre veckor sen löste larmet ut en kv[…]

Polestar 2 är trevlig att köra, men f&[…]