- tor 22 sep 2016, 15:19
Tror man bara håller in knappen för att aktivera den några sekunder... eller om det var resume eller plus-knappen... eh.. Står i manualen... eller så kan man testa.
Den funktionen verkar dock inte finnas på vår MY12... blir radarn blockad på den går det inte att använda farthållaren alls.
petegbg skrev: Tydligen så går det inte heller att avaktivera den adaptiva funktionen och istället använda sig av den traditionella farthållarfunktionen. Det kan ibland vara bra när det kommer mycket snö,täta regnskurar eller liknande vad det nu kan vara.. radarn kan då lätt bli blockerad. Detta vet jag går på senare årsmodeller. Men överlag så är jag himla nöjd med den. Det är så få gånger den bråkar :DJodå.. I allafall på nyare bilar så går det att sätta igång den så att den fungerar som en "vanlig" farthållare. Funkar på min V60 MY16.
Tror man bara håller in knappen för att aktivera den några sekunder... eller om det var resume eller plus-knappen... eh.. Står i manualen... eller så kan man testa.
Den funktionen verkar dock inte finnas på vår MY12... blir radarn blockad på den går det inte att använda farthållaren alls.
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
- By Wallner77