- sön 11 sep 2016, 23:44
kopplat ur sensorn som känner av status på batteriet ( tror jag ), du får dok ett felmedelande i instrumentklustret, ska testa att köra så ett tag, jag väntar fortfarande på den där lilla lådan från volvotech.
Men nu är det snart så pass kallt att SS inte fungerar iaf.
Jag har inte grottat så noga i vad som är kopplat till det lilla batteriet men jag är nästan säker på att den enda funktionen det har är att hålla sakerna vid liv då bilen stannar. Ingen optimal lösning men det funkar än så länge iaf, jag ska köra så ett tag och se vad som sker.
Du borde i princip kunna lyfta ut det lilla extrabatteriet och då ska inet heller SS kicka in, om man får samma felmeddelande vet jag dok ej.
Men nu är det snart så pass kallt att SS inte fungerar iaf.
Jag har inte grottat så noga i vad som är kopplat till det lilla batteriet men jag är nästan säker på att den enda funktionen det har är att hålla sakerna vid liv då bilen stannar. Ingen optimal lösning men det funkar än så länge iaf, jag ska köra så ett tag och se vad som sker.
Du borde i princip kunna lyfta ut det lilla extrabatteriet och då ska inet heller SS kicka in, om man får samma felmeddelande vet jag dok ej.
ROCKING A DUCK WITH A GRINING FACE ON A BLUE BIKE WITH STRAWBERRYS