Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Anders Classic
Hej alla!
Jag har beställt min första Volvo! Jag har aldrig ägt någon Volvo i hela mitt liv. Det känns lite konstigt eftersom jag alltid haft Audi eller Bmw. Under alla år har jag trackat alla som haft Volvo så nu lär man få höra en hel del.
Mitt objekt är en V70 Classic -08 gamla modellen. Utrustad med high performance, 12v i skuffen o givetvis automatlåda. Tog även vinterdäck på volvo original alufälg. Silvermetalic med ljus kädsel.

Någon som har något att kommentera eller erfarenhet av denna modellen? :roll:

/Anders
Användarvisningsbild
av forbo
Grattis till ett bra köp! :)

Jag har haft min V70 Classic Momentum -08 i två veckor nu, och är mkt nöjd hittills :)

//Fredrik
Användarvisningsbild
av K5054
Hej Anders!
Jag får också en V70 Classic -08 (gamla mod.). Skall komma nästa vecka.
Silver med ljus klädsel förstås - du verkar ha bra smak...
Om jag har high performance vet jag inte - vad är det? Men 12 V i skuffen har den! Och vinterdäck och Volvo orig. alufälgar ("femekrade").
Fast min är manuell... 170 hk. Har kört japanskt eller BMW i 27 år nu så vi får se hur det här skall gå.
Tror vi båda blir rätt nöjda!
(BE)
/Pelle
av Anders Classic
High performance tror jag det heter. Det är en uppgradering på stereon med kraftigare förstärkare och bättre högtalare. Kostade 1900:-. Försäljare sa förstås att det var prisvärt. Vad gav du för din kärra? Hade du inbyte?
Användarvisningsbild
av K5054
229 900 gav jag med det där extra erbjudandet som gällde 1 april (och kanske då och då nu med). Tänkte den där HU-650 skulle vara OK. Till Corollan hade jag lite lulllull som AC, elbackspegler, elhissar och fjärrlås - men V70 blir nog lite lyft ytterligare. Till min 316 -95 fick man absolut inte NÅGOT som standard. Bara att sitta och veva på fönstren i värmen efter att ha låst upp med nyckel... inga finesser där inte. Tänkte lämna min Toyota som inbyte. :)
Användarvisningsbild
av Kenwood
Hej Anders

Har oxå beställt en Classic my08 2,5T (prel lev v28). Kör idag en V70 -02 2,4T och är MYCKET nöjd. Har kört Volvo i perioder under c:a 20 år, allt från amazon, 142, 244, 945:a till "gamla" v70, v70n och nu en classic. Skall bli mycket spännande att se hur stor skillnaden är mot min nuvarande. Har beställt passion röd med kromade tuscana och kromilägg i stötfångare samt alu rails. Den som väntarpå någe gött..... :lol:
av Motörhead
men avundsjuk är jag inte alls :cry:

Tror ni kommer att bli så nöjda. det är ju sjukt mycket pengar för att frakta arslet men va skönt det fraktas :D
av Anders Classic
Jag testade givetvis en V70 classic innan jag bestämmde mig. Men man hinner egentligen inte riktigt känna efter. Ni som har V70 hur står dom sig rent komfortmässigt jämfört med Audi och Bmw? Någon som har erfarenheter.
Min bil blir levererad i slutet av augusti så man väntar som ett barn som väntar på tomten. Tänk att det växer man nog inte ifrån.
Användarvisningsbild
av Lilja
Anders Classic skrev:Jag testade givetvis en V70 classic innan jag bestämmde mig. Men man hinner egentligen inte riktigt känna efter. Ni som har V70 hur står dom sig rent komfortmässigt jämfört med Audi och Bmw? Någon som har erfarenheter.
Min bil blir levererad i slutet av augusti så man väntar som ett barn som väntar på tomten. Tänk att det växer man nog inte ifrån.
Har ingen jätteerfarenhet av Audi men jag sitter mycket hellre i en V70 än i någon bmw om man ska köra långt. Finns nog knappt skönare stolar i någon bil på marknaden idag, iallafall inte i den prisklassen.
Användarvisningsbild
av Kenwood
Anders Classic skrev:Jag testade givetvis en V70 classic innan jag bestämmde mig. Men man hinner egentligen inte riktigt känna efter. Ni som har V70 hur står dom sig rent komfortmässigt jämfört med Audi och Bmw? Någon som har erfarenheter.
Komforten i stolarna är fullt godkänd. Jag är ganska lång men får ända avlastning för benen, dvs "sitsen" är så pass lång att benen får fullt stöd. Kan inte påstå att kroppen inte blir mör efter 100 mil men man får iaf inte ont. Inställningsmöjligheterna på stolen är fullt godkända så ställer du in den rätt så är det bara att peta i en växel o åka.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12
Motorhuvsjustering

Nej plåten är frisk där och g&arin[…]

Lastnät till S60

Tänkte slänga in ett lastnät i en S[…]

Defekta spridare?

Har en nissan micra k11 1998 bensin som bara g&ari[…]