- fre 16 sep 2016, 21:20
Leopold skrev:Du behöver nog inte uppdateringarna heller. Vet några med volvo,som aldrig servar på volvo. De har inga problem med sina bilar. Uppdateringar på bilar som börjar bli några år,är kanske inte så viktiga längresnepo skrev:Jo det lutar åt det, tack för tipset. Spanade just runt litet och man kan lätt komma ner åtskilliga tusenlappar om man inte känner man har tid själv och hellre lämnar bort det. Det går ju att göra "basservicen" på Volvo och få dessa uppdateringar av mjukvara, oljebyte/filter och alla de sk "kontroller" de gör typ att det finns luft i däcken och bromsbelägg kvar... sedan får någon vettigare verkstad göra själva jobbet som tydligen krävs tex detta med kamrem. Avskyr när man försöker ta premiumpriser för snabba enkla jobb som en bra bilmekaniker (och till och med rena amatörer) ordnar på en halvtimma eller tre... inte Maserati vi snackar om här precis.Leopold skrev:Nej det finns ingen som helst rim och reson i serviceprogrammet för min del längre... när en helt vanlig enkel underhållsservice kostar ca 1/7 av bilens värde blir det bara löjligt. Antingen hittar jag en verkstad med vettigare priser eller så får jag helt enkelt byta dessa standardgrejer själv någon lämplig helg.Du kan säkert hitta billigare service. Finns bra verkstäder med bra priser. Om du nu absolut inte måste göra det på volvo. Min mor servade sin bil för 8500 inkl kamremsbyte,ej volvo. Volvo ville ha 11000 ca. Du får ju stämpel och allt inskrivet som är bytt på service. De du inte får är om det finns uppdateringar till bilen,om du inte gör det på volvo
Bilälskare
- By Lövet