Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
Jaha ytterligare en vecka med piller och nu börjar jag att känna mej lite besviken då förbrukningen inte har minskat något utan den ligger på 0,96 i snitt som ju va vad den gjorde från början, jag höjde visserligen laddtrycket förra helgen men eftersom det bara har varit jobbpendling och ingen "buskörning" :twisted: den här veckan utan bara vanlig vardagskörning där jag i princip inte utnyttjar fullt ladd nån gång utan mest motorväg i c:a 120km/h och lite stad, det har dessutom inte varit speciellt varmt så ac-n har inte gått så mycket heller. Kanske jag måste tanka nu i helgen så jag kan räkna ut l/mil på vanligt sätt men jag tror inte att det blir lika exakt som med färddatorn eftersom det är svårt att tanka exakt fullt upp i röret när man fyller soppa, dessutom vill jag inte att det ska rinna över soppa i kolkanistern i onödan. Ledsen att behöva göra dej lite besviken där Bengt :cry: men jag redovisar bara min test och eftersom jag tänker fortsätta ett tag till (har nio piller kvar) så kan det ju naturligtvis ändra sej. Motorn har iallafall samma jämna och fina gång som jag upplevde att den fick redan efter första pillrena så lite gott verkar dom att göra och inga spikningar har jag hört heller så jag vill inte döma ut dom efter bara c:a 100 mil, återkommer efter nästa veckas körning men risken är att det blir mer stadskörning då eftersom min sommarledighet börjar på onsdag.

vetten
Användarvisningsbild
av Tomas88
Hej det har blivit ganska mycket körande den senaste tiden, så jag har hunnit köra ca 30 mil (utan piller) efter tanken med två testkapslar.
Som jag rapporterat innan har jag haft en förbrukning som legat runt 1 L/mil.
På tanken precis innan jag stoppade i testkapslarna blev förbrukningen 0,96 L/mil.
Förbrukningen på tanken med piller blev 0,91 l/mil.
Nu när jag då kört utan piller borde ju förbrukningen ökat igen, men jag mätte i stället upp 0,86 L/mil. Alltså ännu lägre förbrukning.

Min teori av vad den sjunkande förbrukningen beror på är att det blivit mycket varmare. Detta är min första bil och jag har inte tidigare kört den under sommaren så jag har tyvärr inget att jämföra med. Jag kan också nämna att jag varken har ac eller motorvärmare så det verkar ju ganska logiskt att förbrukningen minskar under sommaren.

/ Tomas

Volvo 240
Årsmodell 1983
Mätarställning 18400 mil
av bdp003
Abisko skrev:För det första så förstår jag er när det gäller dessa mirakel piller. metoden med nätverksmarknadsföring är jag inte heller nöjd med.

Men faktum är att MPG kapseln fungerar. Jag kunde inte tro det när jag gjorde eget test själv. Men döm av min förvåning att det faktiskt fungerade.
Well well well...det var vind i seglen som hette duga :-)

Som jag sagt mest hela tiden...pröva själva.
Ni är dom mest kritiska domare som kan finnas...ni vill ju inte bli lurade! :-)

Vänta inte på officiella tester...för dom lär ju ingen ha råd eller intresse att betala.

MEN MISSA INTE chansen att pröva detta medel som verkligen fungerar.
Bättre för plånboken miljön och bilen.
Kan ngt bli bättre ? (ja det kunde vara gratis förstås) :-)

Här är officiella länkarna (inte primitiva geocities, och mytube, ni som klagade på dom) ;-)

https://backoffice.myffi.biz/memberupdates/video.asp
http://www.myffi.biz/en/

Jack Kracklauer, uppfinaren (inte av medlet som funnits sedan 2:a världskriget), av kapseln med nanoteknologin och formatet,
berättar i detalj hur och varför detta fungerar.

En nanoteknologi, som jag förstått det gör att man på atomnivå kan skapa en BETYDLIGT större aktiv järnoxidyta
på cylinderväggarna, kolvtopp, ventilsäten = effekten ökar dramatiskt.

Citat:
"När material och strukturer tillverkas i nanometerskala kan man skapa helt nya egenskaper. Jämför man storleken på en nanopartikel med storleken på en fotboll, är det samma förhållande som om man jämför fotbollen med hela jordklotet. Nanoteknologin arbetar med strukturelement som är 100.000 gånger mindre än ett mänskligt hårstrå.Det är idag möjligt att bygga nya material, atom för atom, molekyl för molekyl - material med helt nya funktioner och egenskaper.Nanoteknologi handlar alltså konkret om att kunna framställa nya material och definiera hur atomer och molekyler skall inordnas i förhållande till varandra."

Det är troligen därför detta medel aldrig uppmärksammats förrän nu på 2000-talet, när både nanoteknologin utvecklats och bränslepriserna gått i taket.

Tidigare versioner av tekniken var det inte tillräckligt lönsamt helt enkelt,
för att bli riktigt ekonomiskt intresssant att använda tror jag.

Mvh /B :-)
från ett soligt södra Finland
av bdp003
vetten skrev:...Ledsen att behöva göra dej lite besviken där Bengt :cry: men jag redovisar bara min test
Hej vetten, fortsätt vara seriös, det är ju dit vi alla (inkl. mig)
vill komma. Inga kompisklappar på ryggen här inte ;-)

Förslag:
Pröva några tankar med en kapsel/tankning till.
testa därefter med bara en halv kapsel per 50-60lit bara.
En del bilar har fått rejäla resultaten efter att minskat
på mängden under den vanliga 1 kapsel/50lit.

Orsak; Nanoteknologin (mängden atomlager järnoxid) på cylinderväggar,kolvtopp och ventilsäten,
är tydligen extremt känsligt för att få den optimala förbränningshastigheten.

Plats för att experimentera alltså 1/2, 1/3, 1/4 kapsel osv.../tankning.
Aldrig mer än 1 kapsel/tankning.
Överdosering ger motsatt resultat, = mer bränsleförbrukning.

Trevlig sommar vetten

Mvh /B
Senast redigerad av 1 bdp003, redigerad totalt 0 gånger.
av bdp003
mugge skrev:
Du är inte sen med svar och tycks ha svar på allt Bengt. Du har dock ännu inte tillfört någon vetenskapligt godtagbar substans till diskussionen. Jag skulle vilja se resultat från oberoende studier.
Nej, mugge jag har inte svar på allt :-)
Men jag försöker (så gott jag kan) bemöta allt.
Jag har redan dragit slutsatsen att du m.fl. här vet betydligt mer än mig om bilar/motorer och bränsleteknik mugge.

Vem jag är:
en 57 årig svensk elektroingenjör med familj i Kyrkslätt utanför Hfors.
Jag har ingen kompetens att komma med annat än mitt intresse att försvara MPG som jag VET (inte tror) fungerar = sparar bränsle för mig och andra.

Så jag är jättetacksam för dina kritiska inlägg mugge,
dom tillför den seriösa och motorkunniga kritiken som behövs för att komma sanningen om MPG närmast.
mugge skrev: ...Lang bygger sitt påstående om oktanökningen på den Ukrainska rapporten.
Nej mugge!
Rapporten kom nyligen.
Lang analyserade detta för över 3 år sedan.
Innan han blev anställd på FFI (som du rätt påpekade)

mugge, vad har du för kommentarer till Jack Kracklauers presentation,
https://backoffice.myffi.biz/memberupdates/video.asp

Mvh /B
Användarvisningsbild
av Brezzz
bdp003 skrev: Vänta inte på officiella tester...för dom lär ju ingen ha råd eller intresse att betala.
Hade inte detta varit en bluffprodukt så hade nog FFI gärna betalat ett sånt test
Var det lögn att TUV testade pillret?
Jag har hitills kommit fram till att detta är den längsta tråden om abslout nonsens, för Bengt, du har fortfarande inte kommit med nåt nytt sen ditt första inlägg som kan övertyga mej.
Det är den officiella testrapporten gäller för mej i alla fall.
av bdp003
Abisko skrev: Men jag har nu kört lite drygt 150 mil och jag kör volvo V70 års 00:a gått 12369 mil. på färd datorn drar min bil normalt 0,8-1,0 blandad körning. och jag har inte brytt mig det minsta i att vara god på gasen. jag ville ju mer eller mindre sabotera testet för att bevisa fiaskot. men jag nollställde vid min början av testet och nu efter 150 mil och rätt doserat har jag en förbrukning på 0,68 blandad körning. jag höll på att ramla baklänges.

0,8-1,0 = ca. 0,9lit/mil
0,9- 0,68 = 0,22
0,22/0,9 = ca. 24%

Alltså ganska nära det genomsnitt på 22,73%
jag fått fram genom att noga gå igenom mer ca. 50 vittnesbörd!

http://www.geocities.com/bdpmpg/kunder/ ... Kalkyl.xls

7-14% garanterade
+ ca. 10% p.g.a. kolrester på cylinderväggarna som bränns bort
skinande blank motormetall med nanotunn järnoxidbeklädnad.
= ca. 17% - max. 24% besparing.

Avgasutsläppen -85%:

Abisko inför detta forums kritiska blickar (iof mycket bra!)
kan du scanna in ditt besiktningsprotokoll!
(både årets och förra årets för jämförelse),
så får vi svart på vitt om dina förändrade avgasutsläpp.
Abisko skrev: Får du frågan om att testa så gör det. det är det enda sättet ni själva får se att det fungerar.

Tack för mig.

Gör som Abisko
2 kapslar med posten:
http://www.geocities.com/bdpmpg/
Mvh /B
av bdp003
Brezzz skrev: Var det lögn att TUV testade pillret?
...Det är den officiella testrapporten gäller för mej i alla fall.
Nej då Brezzz, TUV rapporten inom någon månad!
+ en engelsk oberoende test också på G!

Vad skall du göra om dom är positiva :-)
Då är ju debatten över.
Jag började gilla den :-))) ;-)

Se det så här...i så fall.
Medlet MPG är inget hokus pokus...inget undermedel...inget TVshop eller inbillning, utan konkret bränslekemi baserad på katalys. Thats all!

+7-14% garanterat eller 17% -24% med reningen av cylinderväggarna.
BF95 10:- x 60 lit= 600:-
7% = 42:- - 20:-/kapsel= 22:- sparade
upp till 24% = 144:- - 20:-/kapsel= 124:- sparade

Förr eller senare (tyvärr för din plånbok)
hade du och alla i forumet fått höra talas om MPGkapslarna som sprids som en löpeld över världen...
Om inte jag verkar sympatisk nog (trots gratiserbjudandena) som leverantör...snyft ...så finns ju andra!

En bättre miljö är mitt verkliga mål!

Mvh /B
Senast redigerad av 1 bdp003, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Brezzz
Som jag har sagt innan.
Visar rapporten att pillren verkligen funkar och inte skadar motorn på nåt sätt så är jag den första som beställer.
av bdp003
Ursäkta alla, jag känner att jag skriver alldeles för mycket kommentarer,
men jag bara kan inte låta bli...det kliar i fingrarna. :-)
Brezzz skrev:Som jag har sagt innan.
Visar rapporten att pillren verkligen funkar och inte skadar motorn på nåt sätt så är jag den första som beställer.
Du sätter punkten just på svagheten i en officiell test Brezzz!
En test kan nog visst visa att det fungerar.

men hur ??? visar man att det inte skadar motorn??? på 5 -10 -20 år ???
Jag kan bara se att tiden...kommer att visa det.
Men där är många förlorade bränsleår..innan alla är övertygade.

Jag har kört nu sedan febr. ca. 5 månader...utan några somn helst motorproblem. Duger det Brezzz? (troligen inte)
Det finns användare i USA alltsedan 2003.
jag kan säkert leta upp referenser...där.

4 -5 års daglig användning... Duger det???

Det är du (och andra) som avgör när bevisen är tillräckligt övertygaande Brezzz.
Ser du nu svagheterna med officiella tester!
Om det fungerar eller inte klarar dom i en test.
Och att inte provutrustningen tog ngn skada.

Men du får aldrig SPA (Statens Provn Anstalt) Borås,
att GARANTERA långsiktig användning 5 -10 -20 år!
...av några bränsletillsatser överhuvudtaget.

Bara daglig användning av mig, Vetten, Tomas och andra..., och att vi som dagliga användare snabbt rapporterar problem i detta och liknande forum kan garantera den långsiktiga säkerheten. "Tack Internet"

Mvh /B
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 36

Hur löste sig det här problemet?

IMG_2421.jpeg

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]