- tis 13 sep 2016, 22:05
Förövrigt så så är tempen ute 20+ vid den här "felsökningen".
MickeM skrev:Nej.Avståndet på kopplingen kan då vara ett fel eller ett som håller på att uppstå med andra ord. För ett kreditkort är nästan 1 mm. För nu går inte kompressorn alls, den klicka till i 1 sekund i morse och nu händer det inget alls. Är medveten om hur ett ac system arbetar, lite därför jag reagerar på att den enbart klickade till och från _varje sekund_ som jag skrev i trådstarten. Det gör inget ac system baserat på bränsleekonomi eller temperatur. Kollar lite lätt på det igen och sen får jag väl ta och lämna in den.
Om magneten har för stort glapp, så tar den inte tag alls, främst vid varm motor, pga lägre generatorspänning
Slutar funka efter ett tag alltså.
Stort spel påvekar alltså överhuvudtaget inte hur ofta den slår till och från.
Det är också mycket osäkert att dra slutsatser om gasmängd baserat på till/frånslag.
ECC kör inte pumpen mer än nödvändigt för bränsleekonomi.
Sen är heller inte pumpen, evaporator, kondensor, tempgivare och annat tiptop efter 20 år, även om det kanske fungerar bra.
Kan vara en tryckbrytare eller tempgivare som inte är 100%, . Även ECCenheten kan ha lite ålderskrämpor.
Sakerna beter sig inte som när den var ny.
Min erfarenhet är att man inte ska pilla för mycket på det som är gammalt och fungerar hyffsat.
Det blir snabbt dyrt. Shimsa förebyggande möjligen. Det är service.
Sätt max kyla, och känn. Kyler den? =ok. Tuta och kör.
Kyler inte, när den borde = kass.
Då kan man börja felsöka.
Med under 10' kan det vara svårt att avgöra om det kyler som det ska.
Nån plusgrad eller kallare, så startar den inte alls, ens på max kyla. Det ska den inte.
Bör vara sommarvärme.
Magneten bör ha mellan 0,3 och 0,7mm.
>1mm så kan det börja krångla med varm motor, i bilkö, tex.
Förövrigt så så är tempen ute 20+ vid den här "felsökningen".