Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snurbo76
Hej! har fått ett jäkla konstigt ljud i min 855a det är när man kör runt 90-100 och har nåt fönster nervevat det kvittar vilket och hur mucket det är nere så fort man vevar ner minsta lilla så låter de som om någon blåser i en lergök :D :D :?: men kan fan inte lokalisera varifrån det kommer men ja tror de kommer bakifrån någonstans,har kollat dörrlister och det ser helt ok ut har ju inget vindbrus när allt är uppvevat då går den jättetyst. känner någon igen det här bekymret? eller vet nåt om det så vore jag tacksam för tips för det är något irriteranda :x :x

mvh svenne
Användarvisningsbild
av ankman
har du kollat avluftningen som sitter på varsin sida i bagaget.. tror att du kommer åt dom i luckorna .. Dom mynnar ut bakom stötfångaren på H&V sida
av 850
Det är inte så att du nyligen har bytt antenn på bilen!!
Jag gjorde nämligen det själv på min 850 och fick ett ljud som lätt som om bakhjulslagret höll på gå sönder.Bytte sedan tillbaka till gamla antenn då försvann ljudet.

//850
av *pettson*
snurbo76 skrev:Hej! har fått ett jäkla konstigt ljud i min 855a det är när man kör runt 90-100 och har nåt fönster nervevat det kvittar vilket och hur mucket det är nere så fort man vevar ner minsta lilla så låter de som om någon blåser i en lergök :D :D :?: men kan fan inte lokalisera varifrån det kommer men ja tror de kommer bakifrån någonstans,har kollat dörrlister och det ser helt ok ut har ju inget vindbrus när allt är uppvevat då går den jättetyst. känner någon igen det här bekymret? eller vet nåt om det så vore jag tacksam för tips för det är något irriteranda :x :x

mvh svenne
det enda vindtjut som är registrerat av volvo är dom två öronen i framvagns bryggan (ett på varje sida) .Det finns täcklock till dom att köpa som serviceåtgärd.. :wink:
av snurbo76
Tja,,jaha ok ska kolla det men det är väldigt konstigt för att det är bara när det är sådär supervarmt ute nu när det har blivit svalare igen så är det knäpptyst det är verkligen mysko.
Användarvisningsbild
av uno83
Jag har ett skumt vindljud/tjut i min S70 2.5T -98. Det hörs mest när man kör i ca 50 km/h, och det hörs bara när motorn arbetar, släpper jag av på gasen så försvinner det, och det hörs mer i uppförsbackar. Det låter som att det kommer från nånstans framme till höger. Är det nåt som "ska" vara (Turbo, AC-kompressor?) eller något som är fel?

Extremt varma dagar skulle det kunna bli skillna[…]

Visa din semesterbil(d)

Får det vara 95, 96, 98 eller diesel helt ut[…]

Vad skönt, jag ska ut i justera kopplingsvsje[…]

Intressant detta med att man som privatperson tyck[…]