- lör 10 sep 2016, 22:01
Kanske om du kunde ladda dagtid på jobbet eller nått? :D
Kollade din spec... Drag köpte jag i efterhand, och inte delbart. Betalade knappt 7k för det.. Jag tog inte heller andra fälgar. Man pajar räckvidd med större. ;) Annars är det rätt lika.. Du borde provköra en TE. Det är väldigt trevligt... så får du fixa laddplats sen. ;)
Jag kör ca 240mil/månad, sparar över 1000kr/månad i soppa på dom mil jag kan köra på el. Då har jag oftast ca 4st resor per månad som är minst 16 mil enkel resa. Totalt kör jag ändå nästan hälften av mina mil på el.
fjohan82 skrev:Hur bor du? Parkerar på gata? Ja då är det än så länge lite svårt att ladda.. :/joel80 skrev:Alltså.. Jag köpte min D5 TE för 490k 450k efter sipermiljöbilspremien som då var på 40k även för hybrider.. Nu på 20k)med rejält mot utrustning. (kolla min bilvård för detaljer) Att nybilspriset på den där skulle ligga på närmre 600k är båg!Landade på 468´ med 10% och miljöpremien... Kan dessvärre inte ladda en TE hemma som det är nu, så det känns lite overkill att ha något som inte går att nyttja fullt ut.
Sen har du 20k tillbaka från staten om du köper ny, det har du inte på begagnad.
Testa att bygga en ny D5 TE.. Räkna på ca 10% rabatt. Det kan man få om man tar offerter från lite olika handlare och står på sig. Sen ytterligare 20k rabatt..
http://www.clickredirect.com/mailimg/vo ... 77fbac.pdf
Kanske om du kunde ladda dagtid på jobbet eller nått? :D
Kollade din spec... Drag köpte jag i efterhand, och inte delbart. Betalade knappt 7k för det.. Jag tog inte heller andra fälgar. Man pajar räckvidd med större. ;) Annars är det rätt lika.. Du borde provköra en TE. Det är väldigt trevligt... så får du fixa laddplats sen. ;)
Jag kör ca 240mil/månad, sparar över 1000kr/månad i soppa på dom mil jag kan köra på el. Då har jag oftast ca 4st resor per månad som är minst 16 mil enkel resa. Totalt kör jag ändå nästan hälften av mina mil på el.
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13