Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 740wall
Tjena. Har en v70 -99 men en B5254S som jag precis renoverat toppen på. Den i söndags när jag starta den för första gången så gick den väldigt oroligt på tomgång så hela bilen typ skaka. Och idag när jag starta den så starta den fint men så dog den direkt. Provade starta men då fick jag köra på starten en stund och då gick den sen. Funderar på om det kan vara det elektriska spjället som spökar? När han går vid fullt pådrag från tomgång hackar den till men gasar jag lugnt så är det inga problem. Ingen motor lampa eller nåt sånt lyser... Så vad tror folket här att det kan bero på? är lite inne på att försöka hitta nåt belangat spjäll att sätta dit o prova men tänkte kolla här först.

//Wall
av 740wall
Nja tattarinställda vet jag inte när jag faktisk hade lånat hem tolkar från Volvo... Så de har jag svårt att tro att dom är fel inställda. När den väl går så är de inga problem.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja precis på nyare motorer med elektroniskt gasspjäll så sitter det VVT, VVT sitter på insugskammen om det är en sugmotor och på avgaskammen om det är en turbomotor.
Användarvisningsbild
av taxi
Är du säker på att din motor heter B5254s? För det är samma motor som 850 glt, och därmed ingen vvt och inget elektriskt spjäll.
av 740wall
Japp det är en B5254S med elektriskt spjäll och utan VVT. Den jag har är en tidig -99. Fick löst det iallafall.. fick bort en felkod på startspärren och fick byta en tändspole så gick den som en klocka nu.

Jag hittar filmer på bränslefilterbyte […]

Ganska säker på att någon h&a[…]

Motoroljenivå

Du måste ju låta bilen stå i 5-1[…]

Tack båda två! Gör det lätta[…]