Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av dabman
Hej

Jag behöver råd!

Funderar på en V50 T5 Business PLUS 2005:a uttagen 2004-10 (avställd sedan 2006-12)
Miltal: 2161mil
Färg: Barantes blå metallic
Manuell 6växlad

Utrustning:
Alu-fälg Salgitta 17, Fast telefon, Elman förarstol m minne, Regnsensor för vindrutan, Bi-Xenon ljus, Färganpassade sidolister, Konstantfarthållare, Färddator, Larm - Volvo Guard, Panelinlägg, Aluminium, Klimatanläggning ECC, DSTC- Antisladdsystem, Ljudanl: High Performance

215.000:- (inkl vinterhjul 16" efter mycket om och men)
från bilfirma (BraBil) med generös garanti selected volvo user (2år eller 2000mil)

Vad tycker ni, är det något att hänga i julgranen? Jag behöver tips om det är värt det. :)
av OrsonGbg
Det beror väl på vad du vill ha? Är du nöjd med utrustningen och skicket? Garantierna är ju bra. Personligen skulle jag gärna vilja haft RTI och premium sound eller en T5 AWD men det är ju bara min åsikt. Testa några olika bilar så hittar du säkert någon du vill ha :D
av dabman
Jag är mer än nöjd med skicket. Nöjd med utrustning, har inget behov av RTI, då jag har en egen fin navigator. Jag är nöjd med ljudet som det är, klart mycket bättre än standard ljudet, och det räcker.

Men för det som erbjuds på denna, är priset ok?
av Matador
På bilpriser.se kommer de fram till att man ska betala 205 300:- hos en bilhandlare. Sedan får du väl göra en bedömning hur mycket garantierna är värda kontra en försäkring.
av dabman
Jag la ner denna.

Får leta vidare :)
Användarvisningsbild
av Jensen
dabman skrev:Jag la ner denna.

Får leta vidare :)
Vart den såld eller???

Prismässigt så låg den helt rätt vid vad man kan förvänta sig hos en större bilhandlare.
Bilpriser.se är väl bra att kika in på och få sig en liten hint om prisläge mm, men bilar med mycket utrustning(Välutrustad bil även om den saknar RTI/HPerf) som denna får man vara beredd på att dom oftast inte står kvar så länge.
av dabman
Nej den blev inte såld, jag backa.

Den har inte blivit såld sedan december 2006, i denna hall.
Användarvisningsbild
av Jensen
Backade du pga att dom haft den så länge??
Dom kan ju ha begärt väldigt mycket tidigare och pga av det inte fått den såld ännu, eller kom det fram något som gjorde att du backade?
av dabman
Jensen skrev:Backade du pga att dom haft den så länge??
Dom kan ju ha begärt väldigt mycket tidigare och pga av det inte fått den såld ännu, eller kom det fram något som gjorde att du backade?
Lite av både att den stått väldigt länge och att han inte ville ta ner priset mer.

Fungerar cigg uttaget 12v? Fungera dimmer reglaget[…]

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]

Vi som beställt EX90

Nu har jag fått förhandsbesked fr&ari[…]