Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ManneA
Hej alla Volvokunniga.
Har ett problem med min V70 2.5T -99.
Airbaglampan lyser sedan en tid tillbaka pga felkod 514.

Tillbaka till problemet.
När SRS lampan lyser fungerar varken Tutan, vindrutetorkare, instrumentbelysningen, elhissar/elspeglar eller ECC/Kupéfläkt.

Efter cirka 10min färd så släcks SRS och allt fungerar som normalt.

Har demonterat och monterat Tändningslåskontakten utan framgång.

Tacksam för idéer och reflektioner.

Mvh
Emanuel.

Skickat från min D5503 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Relä helt klart ett utav J-reläerna som inte fungerar som det ska.

Dessa relän sitter där du har alla säkringarna på förarsidan precis nedanför vindrutan, för att komma åt reläerna så behöver du lossa på 4 stycken torx skruvar storlek T25 om jag inte mins galet. Sen lyfter du bort hela plast skyddet och där under så har du reläerna, Det står J på dom. Ett utav dessa är det som krånglar kan ju vara bägge, du kan prova med att byta plats på dom blir det en skillnad så har du felet i ett av dessa relän, även knacka på dom kan hjälpa för att dom ska slå till.
av ManneA
DayDreamer skrev:Relä helt klart ett utav J-reläerna som inte fungerar som det ska.

Dessa relän sitter där du har alla säkringarna på förarsidan precis nedanför vindrutan, för att komma åt reläerna så behöver du lossa på 4 stycken torx skruvar storlek T25 om jag inte mins galet. Sen lyfter du bort hela plast skyddet och där under så har du reläerna, Det står J på dom. Ett utav dessa är det som krånglar kan ju vara bägge, du kan prova med att byta plats på dom blir det en skillnad så har du felet i ett av dessa relän, även knacka på dom kan hjälpa för att dom ska slå till.
Ja det var det!
Byte plats på dom och sen var allt igång igen.

Tack för hjälpen!

Skickat från min D5503 via Tapatalk

Ganska säker på att någon h&a[…]

Motoroljenivå

Du måste ju låta bilen stå i 5-1[…]

Tack båda två! Gör det lätta[…]

Låg bromsvätskenivå!?

Då varnar den igen, men bara när man br[…]