- fre 02 sep 2016, 17:32
med koppla loss kontakten menar du koppla loss batteriet n stund eller vilken kontakt?
någon med koll vet säkert när detta är, 21000 eller 22500? mil (ska kolla kvitto imorgon) men filtret bör väl hålla längre än så? (bilen har gått 26000 mil)
Hilmer skrev:Prova med andra tändstift, funkar med begagnade bara du får ytterligare en referenspunkt att gå efter.tack för påminnelsen, jag skulle kolla stiften igår men min tändstiftshylsa som jag har ute på landet var för stor, jag ska testa imorgon med mina gamla stift som fortfarande ser bra ut och bilen gick bra med (har rätt NGK stift i nu som gått 3000 mil eller mindre)
Har den hamnat i nåt "limp home mode"!? prova att bara koppla loss kontakten och se om det blir någon skillnad.
Nåt fel är där ju ifall du blir frånåkt en 10V...
med koppla loss kontakten menar du koppla loss batteriet n stund eller vilken kontakt?
DayDreamer skrev:Längesedan du bytte bensinfiltret? Det är en grej som inte alls är dyr att byta och det skadar inte heller med ett nytt filter.byttes 2012 som ett intervall tillägg när den var inne på service hos Bilia
någon med koll vet säkert när detta är, 21000 eller 22500? mil (ska kolla kvitto imorgon) men filtret bör väl hålla längre än så? (bilen har gått 26000 mil)