Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Tror att jag gav 350 kr för alla 5 men det var direkt från Volvo, och det var bråttom så hade inget val.
av Linkus
Såja! Nu va de äntligen bytt! lite knöligt men absolut inga problem, alla muttrar släppte kanonfint som höll grenröret på plats i blocket, bäremot så gick två pinbultar i flänsen mellan cat och flex, men den skulle ju bytas iaf så de brydde jag mig inte mycket om!

de som va absolut knöligast va att få väck den muttern som va under nått jäkla returrör som satt på ena sidan av grenröret.

Men nu så är han tyst och fin! Hoppas jag inte brännt sönder katten i samma veva som flexen varit trasig :oops:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Linkus skrev:Såja! Nu va de äntligen bytt! lite knöligt men absolut inga problem, alla muttrar släppte kanonfint som höll grenröret på plats i blocket, bäremot så gick två pinbultar i flänsen mellan cat och flex, men den skulle ju bytas iaf så de brydde jag mig inte mycket om!

de som va absolut knöligast va att få väck den muttern som va under nått jäkla returrör som satt på ena sidan av grenröret.

Men nu så är han tyst och fin! Hoppas jag inte brännt sönder katten i samma veva som flexen varit trasig :oops:
Ok gött att det gick bra med allt :D det var förmodligen ett egr-rör som du jävlades med :)
av Linkus
DayDreamer skrev:
Linkus skrev:Såja! Nu va de äntligen bytt! lite knöligt men absolut inga problem, alla muttrar släppte kanonfint som höll grenröret på plats i blocket, bäremot så gick två pinbultar i flänsen mellan cat och flex, men den skulle ju bytas iaf så de brydde jag mig inte mycket om!

Ok gött att det gick bra med allt :D det var förmodligen ett egr-rör som du jävlades med :)
Ja jag tänkte nästan de, det såg ut som att de smet ner och under och fram till insuget!

Ganska säker på att någon h&a[…]

Motoroljenivå

Du måste ju låta bilen stå i 5-1[…]

Tack båda två! Gör det lätta[…]

Låg bromsvätskenivå!?

Då varnar den igen, men bara när man br[…]