- tor 01 sep 2016, 23:01
Jag fiskör väl inte direkt men vad gäller att plåga den så är det väl att jag varvar en del ibland, annars kommer man ingenvart i många trafiksituationer. Är t.ex noga med att pausa med spaken i neutral innan jag lägger i nästa växel för att varven ska hinna lägga sig. Har inga planer på att trimma heller, snarare justera in allt som är nu, renovera upp och liknande. Överväxel är inget som brinner i knutarna med men något jag är sugen på att skaffa. Det dyker ju ändå upp en del grejer bl.a på tradera, t.ex sprängkåpa till M45/46, överväxlar och liknande. M41 lutar det mot. Typ D har väl högre varvtalsreducering om jag minns rättmen är "klenare" men vet inte på vilket sätt. Men jag satsar nog på vad jag kommer över helt enkelt.
Passar M41 och M410 lika förresten? Ligger en M410 ute på tradera nu men tror inte jag är sugen på att betala 5 lax för den. Tänker mest bara på att ha så många som möjligt att välja på.
Vad innebär det att montera överväxeln bit för bit? Är det något större meck satsar jag nog bara på att köpa en komplett M41+OD i ett stycke. Har som sagt ingen brådska men det är ju bra att veta vad man ska leta efter, smalna in sig på rätt grejer.
Sen sist medbringarna på typ J. Om jag råkar få en låda med den stora varianten, kan jag flytta över den befintliga från M40-lådan då?
Passar M41 och M410 lika förresten? Ligger en M410 ute på tradera nu men tror inte jag är sugen på att betala 5 lax för den. Tänker mest bara på att ha så många som möjligt att välja på.
Vad innebär det att montera överväxeln bit för bit? Är det något större meck satsar jag nog bara på att köpa en komplett M41+OD i ett stycke. Har som sagt ingen brådska men det är ju bra att veta vad man ska leta efter, smalna in sig på rätt grejer.
Sen sist medbringarna på typ J. Om jag råkar få en låda med den stora varianten, kan jag flytta över den befintliga från M40-lådan då?