Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Turbojeppe
Blev pyttelite gjort häromdagen. Kom äntligen ett paket från Kina innehållandes 2st Y-kopplingar till RCA kabeln. Detta eftersom mitt slutsteg enbart är ett bas-steg och 1 RCA koppling. Så med dessa Y-kopplingar kunde jag äntligen koppla i ett skitsteg som kan driva 2 6x9or som sitter i en väldigt ful hatthylla så den får ni inte ens bild på :lol:

Men fick ändå tummen ur röven och skruvade fast brandsläckarn i verktygsfacket (för att inte förstöra originalinredning med skruvhål så tog jag denna del från enbitosts T5a haha)

Så nu slipper den äntligen rulla runt vid hårdare körning (D)
Bild
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Brandsläckare :lol: vad är du mest rädd om, bilen eller baslådan? :wink:

Hatthylla i en kombi :shock: (R) (R) vad har du egentligen gjort för nått ?:-/ ?:-/
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
Lucif3r skrev:Hatthylla i en kombi ??:-/ ??:-/ ?:-/
Ur med skiten och skaffa ett ordentligt framsystem istället.
DayDreamer skrev:Brandsläckare :lol: vad är du mest rädd om, bilen eller baslådan? :wink:

Hatthylla i en kombi :shock: (R) (R) vad har du egentligen gjort för nått ?:-/ ?:-/
Bild
Inte min bil men där får ni en idé iallafall. ;)

Dra i en massa 6x9or så man spelar högst i stan med alla rutor nere såklart :-)))))

Brandsläckaren är faktiskt ett krav för att kunna entusiastförsäkra bilen, men har legat lite här och där tills jag skruva fast hållaren till den!
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Aha det där har man sett förut :| väldigt vad 6x9or är populära, är det bättre ljud ifrån dom eller är dom bara allmänt billiga? Har ju original 8" i hatthyllan på min bil och dom spelar på något fruktansvärt bra, så du kanske ska ta 8" istället? Fast man kanske behöver någon typ av baslåda för 8" ?:-/

Jaha så du har den entusiastförsäkrad då förstår jag :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:Nej, 6x9or låter i regel skit. Ett ordentligt framsystem med en lagom baslåda spelar skiten ur 97% av alla 6x9-setups.
Är det för att dom är så ovalt utformade att dom spelar skit eller är det för att man har diskant mellanregister och "bas" i samma? Så då kanske mitt original system i bilen spelar bra mycket bättre än dom där 6x9 :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
DayDreamer skrev:Aha det där har man sett förut :| väldigt vad 6x9or är populära, är det bättre ljud ifrån dom eller är dom bara allmänt billiga? Har ju original 8" i hatthyllan på min bil och dom spelar på något fruktansvärt bra, så du kanske ska ta 8" istället? Fast man kanske behöver någon typ av baslåda för 8" ?:-/

Jaha så du har den entusiastförsäkrad då förstår jag :)
Lucif3r skrev:Nej, 6x9or låter i regel skit. Ett ordentligt framsystem med en lagom baslåda spelar skiten ur 97% av alla 6x9-setups.
DayDreamer skrev:
Är det för att dom är så ovalt utformade att dom spelar skit eller är det för att man har diskant mellanregister och "bas" i samma? Så då kanske mitt original system i bilen spelar bra mycket bättre än dom där 6x9 :mrgreen:
Jag personligen tycker att de 2 6x9or JAG äger jämnar ut ljudet lite bättre där bak, skulle helst vilja ha 2 till, har haft så förut. Jag har väldigt mycket bas jämfört med diskant i mitt billjud (är den typen av musik jag lyssnar på framför allt) men vill heller inte att diskanten ska dränkas av basen när man sitter i baksätet. Denna lilla hatthylla hjälper ju med det.

Sen om något annat spelar bättre än detta struntar jag i, det är detta jag har att köra på så då är det detta som får spela.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Men det måste väl kännas för jäkligt att ett original system spelar bättre än detta? :wink: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :wink:
Skit samma bara det låter något när man spelar så är jag nöjd iaf :) behöver inte dunka och slå även om det är trevligt men som sagt bara att det är ljud så är allt bra :D
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 33

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]

Sommartider HEJ, HEJ

Tagit mig 2 dagar på taket nu när det v[…]

Om man ändå ska byta skivan, skär […]