Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av glennado
Hej!
har en b23a som jag har planat 2mm och har bytta alla lager och packningar i hela motorn har dessutom filat förbränningsrummen. problemet är att mina vevaxelpackningar(packboxar) börjar läcka. först började den bakre och sedan den främmre, tog isär och monterade om dom då jag trodde att jag hade satt dit dom fel. men nu när jag provstartade så började den bakre läcka igen ??:-/ Varför börjar dom läcka?
kan det bero på för högt vevhustryck?
har ca 11,5 bar i komp på alla cylindrar! så det borde väl inte bero på dålig honing eller dåliga kolvringar?
av glennado
Jag har oljat in dom men motorn har stått i ca 3månader efter att jag hade monterat ihop den ! ny packning är köpt och jag ska montera den ikv, tänkte provsarta utan oljefällan!
Användarvisningsbild
av Frrla
motorn kan stå länge utan att de ska vara några problem om de är riktigt gjort. en kompis som byggt turbo osv hade sin nyrennoverade stående över ett år innan han startade första gången. karossen och elen är inte helt klar än. men motorn är provstartad och körd ett par timmar utan problem. 1 oljebyte är gjort under processen, och den är tom för tillfället tills allt annat är klart. ska bli en ralleyreplika med diverse egna modifieringar och smaskiga prylar.
OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg

Ok. Sög med felaktig annons, den är bort[…]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]

Från en "kompis" :-D ✅ Du har a[…]