- fre 26 aug 2016, 18:23
#1104224
Hej!
har en b23a som jag har planat 2mm och har bytta alla lager och packningar i hela motorn har dessutom filat förbränningsrummen. problemet är att mina vevaxelpackningar(packboxar) börjar läcka. först började den bakre och sedan den främmre, tog isär och monterade om dom då jag trodde att jag hade satt dit dom fel. men nu när jag provstartade så började den bakre läcka igen ??:-/ Varför börjar dom läcka?
kan det bero på för högt vevhustryck?
har ca 11,5 bar i komp på alla cylindrar! så det borde väl inte bero på dålig honing eller dåliga kolvringar?
har en b23a som jag har planat 2mm och har bytta alla lager och packningar i hela motorn har dessutom filat förbränningsrummen. problemet är att mina vevaxelpackningar(packboxar) börjar läcka. först började den bakre och sedan den främmre, tog isär och monterade om dom då jag trodde att jag hade satt dit dom fel. men nu när jag provstartade så började den bakre läcka igen ??:-/ Varför börjar dom läcka?
kan det bero på för högt vevhustryck?
har ca 11,5 bar i komp på alla cylindrar! så det borde väl inte bero på dålig honing eller dåliga kolvringar?