Moderator: Moderatorer

Tänkte byta bägge halvljusen, den högra Bi-Xenon-lampan har pajat. Fick bort kåpan och lådan till styrboxen, väck med gummilocket och fick av metallbygeln, men där tar det stopp. Jag når lamphållaren med fingerspetsarna men får inget grepp om den.

Så, det blir till att lossa fronten på bilen och plocka ur insatsen. Hmm, lätt jobb om det inte vore för att jag har extraljus som måste lossas på också... blir så trött på detta! :evil:
Zanetti skrev:
fjohan82 skrev:
grillchips skrev:Åh! Var fanns den Johan?!
Hos Upplands Motor i Hammarby. Denna hade i princip all utrustning vad jag kunde se...
Inne i hallen stod en lika fullsmetad S90 D5 samt en V90 D4 Momentum, som såklart gav ett enklare men fortfarande helt okej intryck. De mjukare Momentum-stolarna var faktiskt lite skönare än de hårdare i Inscription.
När du pratar om Momentum-stolar, menar du stolarna i helläder då?
Nej, jag syftar på de i tyg med en "läderremsa" runt rygg och sittdyna. De var skönare, men såklart mindre exklusiva, i mitt tycke.
fjohan82 skrev:
Nej, jag syftar på de i tyg med en "läderremsa" runt rygg och sittdyna. De var skönare, men såklart mindre exklusiva, i mitt tycke.
Ok. Jag letar nämligen efter en V/S90 med den "vanliga" läderklädseln och inte nappalädret. Vad jag sett verkar säljarna bara fått in halvläderklädseln och nappaklädseln. Detta kanske är fel tråd att ta det i, men vet någon en bilhandlare som fått in en bil med den vanliga läderklädseln?
Gjorde som fjohan82 och svek min bil igenom att testa denna XC90 D5 AWD Inscription. Jag förstår varför den hyllas som den gör, otroligt skön bil att köra. Eftersom jag inte har vågat testa parkeringshjälpen på egna bil än så hårdtestades denna funktion :D Skönt med 360 kameran så man har full koll runt om.

Snacka om att V40 kändes liten och sportig att sätta sig igen. :roll:

Bild
Idag kompenserades sveket mot min bil när jag under gårdagen testade en V90: Om 4 veckor ska min kärra in på rostlagning (dvs bla. byte av en framskärm). Är riktigt nöjd med dealen för att få detta fixat och bemötandet från verkstaden. :-)-)
fjohan82 skrev:Idag kompenserades sveket mot min bil när jag under gårdagen testade en V90: Om 4 veckor ska min kärra in på rostlagning (dvs bla. byte av en framskärm). Är riktigt nöjd med dealen för att få detta fixat och bemötandet från verkstaden. :-)-)
Rostlagning på en 2011...? Vad har bilen varit med om egentligen?
SBergdahl skrev:
fjohan82 skrev:Idag kompenserades sveket mot min bil när jag under gårdagen testade en V90: Om 4 veckor ska min kärra in på rostlagning (dvs bla. byte av en framskärm). Är riktigt nöjd med dealen för att få detta fixat och bemötandet från verkstaden. :-)-)
Rostlagning på en 2011...? Vad har bilen varit med om egentligen?
Om jag det visste, jag är enda ägaren på den.
18900 mil och ena framskärmen har begynnande rost i nederkanten, inifrån uppkommet.
Min bil fick idag ett nytt OK höger bak plus belägg (bytte vänster bak förra året då det kärvade) för det igår totalt kärvat ihop och beläggen typ smälte, så nu rullar det prima och det där lilla "twiiik twiik" ljudet som bilen har gjort första 10meterna när den stått ett tag är borta... :)
Andra försöket att byta Bi-Xenon-halvljusen på XC70:n lyckades, men det var ett jäkla pillande.
Som bonus så fick jag luftfilterburken tömd på skräp och damm också. Luftfiltret behöver nog bytas, men jag nöjde mig med att daska till det ordentligt och det var mycket damm som lossnade. Kanske är därför bilen har känts lite tvekande vid accelerationer? Upptäckte även att luftröret som sitter mot grillen hade ploppat ur hållaren, så nu är det fixat också!

:D
  • 1
  • 617
  • 618
  • 619
  • 620
  • 621
  • 1912
V90 läggs ner.

Vilken tur att jag redan är klar med Volvo :[…]

Dimljus v70 97

Som sagt, ett litet 12V-relä borde göra […]