MickeS1967 skrev: ↑Idag, 14:04
Tackar för alla svar..
Och det enda jag såg som man inte kunde välja xtra till Nordic Plus var nog just skräddarsydd Instrumentpanel samt även fönsterspolning i torkarbladen..
Och som det då ser ut är ju att om man väljer Nordic Plus samt Lounge-paket 59900kr: massage framsäte + B&W , klimatpaket(ingår) , sen finns det sommartillbehör (kampanj) där det innehåller stötfångarskydd + bakre kamerarengöring.
Förarstöd: Head-up display (12000kr) , aktiv luftfjädring(27000kr) , 360kamera(5000kr)
säkerhet: laminerat rutor och i exteriört:tonade rutor om man vill ha det också. running boards, panoramatak.
Så verkar det bli nästan 100000 billigare än samma med Ultra paketet..vilket ju om så är rätt stor skillnad..
Så lite så jag undrar om det verkligen kan tämma eller om man missar nått...
eftersom core-nordic innehåller typ som blis, trådlösladdning och allt vad det innebär I den "billigaste segmentet" (minus alla tillval). Plus-får du allt som Core har och lite mer från växelspak i orrefors-kristall. Dynamiska LED-strålisar, innerbelysning, större fälgar , elmanövrade säten med minne,
Man kan säga att Nordic-versionen är "som classic" back in the days när V/XC70 eller V60/XC60 äldre platform "classic". där man fick mycket utrustning för mycket mindre pengar.
Ultra är dyr pga. "man har inkluderad det som går att välja i tillval" . typ som panorama tak, 360kamera, HK-ljudet, "Luftrenare och fjärrstyrning av luftrening i kupén" , instrumentpanel i charcoal-sömmar och ja torkare med integrerad spolare(vilket man kan vara utan för och vara ärlig). head-up display
jag hade själv valt Nordic plus + tillval som finns i paket för att "inkludera så mycket det går(premium/lyx" och i slutändan kommer du billigare om du hade tagit ultra + tillval.